20.3.09

Walau aku cintakan pelangi sepertimana aku kasihkan hujan......


Rinai hujan menjemput hadir indah si pelangi....
Aku cintakan pelangi sepertimana jua aku kasihkan hujan...

Aku mahu dia ada...
Tapi...

Aku khuatir takkan mempu berbuat apa-apa...
Sebab aku dibawah...dia di tinggi...

Tapi....
Aku akan sedih kalu dia hilang..
Dia buat aku happy dan bahagia...
Sebab tu aku nak dia bebas dan juga bahagia di atas sana...
Bermain manja dengan mentari...
Bersandar mesra dengan awan yang memagari...

Kerana...
Tiada kebahagiaan dengan aku ini...
Pemerhati tegar yang menongkat dagu sehari-hari...
Mengkhayalkan diri dalam jalinan 7 warna suci...
Hanya mempu memandang dan memuji..
Memuji dan mengkagumi...
Mengkagumi dan berlalu pergi...

"...Harap kau dan bintang akan sentiasa bersinar..."

Tapi bintang tak semestinya terang...
Bintang tak seindah khabar..
Bintang boleh hilang disebalik awan...
Bintak takkan mampu terang untuk selamanya...
Indah dimata takk semestinya sempurna....
Yang paling sempurna hanya bintang Kejora...

Hujan selalu mengundang pelangi...
Walau aku juga sayangkan hujan...
sepertimana aku kasihkan pelangi...

Tapi...
Selepas ini mungkin pelangi takkan muncul lagi..
Walau lepas hujan...
Aku akan selalu rindukan pelangi...
Dari jauh...
Dari hati...
Aku akan bersembunyi dari pelangi...
Agar pelangi bebas dan berseri...
Dan terus melupakan aku yang meraitai..
Yang mengganggu ini...


Aku akan bersembunyi....
Membiarkan pelangi terus berseri...
Ya....tanpa aku...
Saya akan terus merindui senyuman pelangi itu...
Aku akan berlalu.....

No comments: