13.3.09

Betul tak?

Kadang-kadang...bila kita rindukan seseorang...kita akan putar semua lagu-lagu yang pernah kita kongsikan bersama dia...kadang-kadang kita tatap gambar dia...yang mungkin kita curi dari mana-mana....kadang-kadang...kita akan buat-buat tak sedar akan kehadiran dia....kita jadi benci tanpa sebab dengan dia...jadi geram tanpa punca.... dan kadang-kadang kita hanya membisu tanpa kata...biarlah waktu saja berbicara mentafsir data bisu yang kita cipta....
Benar kah?

Kadang-kadang....bila kita sayangkan seseorang... kita selalu belasah dia..kita cubit...kita tampar selalu...kita sakitkan hati dia...kemudian pujuk balik...selalu kita akan curi perhatian dari dia.... Kita paksa dia luangkan masa dengan kita...kita menjadi diri sendiri sendiri masa dengan dia... Kita akan renung kemata dia tanpa jemu... kita hargai dia...selit sesuatu dalam beg dia atau buku dia...maybe kad raya atau kad suka-suka.... bila ketawa bersama sampai berair mata..bila malu, sampai merah padam muka....
Apakah semudah itu mentafsir sayang?

DaN

Bila kita cintakan seseorang...kita sentiasa membiarkan dia pergi, dan menanti kiranya dia sudi kembali...

Betul Tak?

21 comments:

teRi said...

boo tukar kaler.. koakao..
ayat ni amik dr sapa? mcm knal je.. lol..
zzz..

yOuJiE.. said...

Maaf...nggak ngerti.... +_+

teRi said...

..

NaZZy Hall said...

BETULLLLLLL....

huhuhuhuhuhu

yOuJiE.. said...

jgn emo..jgn emo...hihi

niena kierana said...

yes aku stuju rin.. semenangnya itu yng akan aku lakukan bila terkenang kisah silam..

aku juga pernah melepaskan "dia" pergi..namun sudah bukan tertulis untuk aku...maka aku redha dengan semua tu.. kerana aku yakin.. Allah lebih tahu dari apa yang aku idamkan..

(",)

AD said...

(-___-)"....perlu ke?

yOuJiE.. said...

Niena :
Hehee....suratan atau kebetulan?

AD :
Perlu ke tak kite sendiri tahu....tapi andai tek pernah melepaskan, itu mungkin telah menjadi hak kite..hii.. :)

mr. hafis said...

tak.

yOuJiE.. said...

Y?

mr. hafis said...

perbezaan kromosom xy setiap yang lain bukti perbezaan pendapat.

kan?

yOuJiE.. said...

Ya,,,

Kerna itu kata-kata estetika tidak berobjektif.....

Itu kukirakan..

mr. hafis said...

boleh juga objektifkan.
baru rasa macam fidel castro.

oh_daNia said...

Cukup dgn satu perkataan...yang digandakan 3 spt trademark Upin & Ipin..
BETUL ..Betul.. Betul :)

yOuJiE.. said...

Mengapa ada paksaan...
Biarkan maksudnye tersebar luas...
Infinity...
Merentas reality....

mr. hafis said...

ok.

:)

yOuJiE.. said...

6_6

Syed Ali said...

Ouch!

yOuJiE.. said...

.....+_+.......

kueh bakar said...

jika sayang seseorg jangan biar dia pegi..kejar dia sampai dapat...percayalah!

yOuJiE.. said...

Tak semua ada kekuatan sebegitu...

Back 2 basic...

Hii.....