15.10.08

Mengapa dalam lelaki kena ada perempuan? dan......


Aku perempuan, anak adam..bila ada adam mesti ada hawa. Dah memang tuhan jadikan manusia itu berpasang-pasangan. Tapi, mestikah perlu ada adam dalam setiap hawa, dan perlu ada hawa dalam setiap adam?
:pingu_34:

Pendapat aku..pendapat aku macam ni. Ok, macam ni pendapat aku. Aku rasa macam ni. Pendapat aku macam ni,ehmm...(diam dan berfikir) perempuan kena ada laki sepertimana perigi kena ada timba. Kasut kanan kena ada kasut kiri, stokin kanan kena ada stokin kiri, kaki kanan kena ada kaki kiri, tangan kanan kena ada tangan kiri. Buah pinggang kanan kea ada buah pinggang kiri, rusuk kanan kena ada rusuk kiri??

:pingu_20:
Sebab kiri tu pelengkap kepada yang kanan, memang banyak tanggapan yang kata kiri tu imejan tidak elok. Betullah tu, tangan yang membasuh selepas berhadas besar pun tangan kiri...tapi kanan pun apa kurangnya, bukan selalu elok..molek..orang mencabul, merogol, meliwat, mencuri, meraba, merasuah, korek idung..pakai tangan kana juga. melainkan orang itu kidal, nek merogol mana boleh pakai sebelah tangan jer kan, sebelah lagi simpan mana? dalam poket?


Mana fair macam tu, tak fair..jadi kesimpulan aku setiap lelaki kena ada perempuan, kalau tidak tak lengkap..tak sempurna..cuba lihat kalau pakai kasut sebelah saja, mesti jalan senget kan... dan hawa datangnya dari rusuk kiri adam yang bengkok.....

:pingu_35:

Haih...hidup penuh misteri, terkadang manusia dinilai... kita takkan berhenti dinilai..baik atau jahat.. Dalam jahat ada baiknya, dan dalam baik ada jahatnya... Aku nak pilih mana satu? Jahat atau baik? Jahat yang ada baiknya atau baik yang ada jahatnya?

Aku ingin menjadi baik, tapi mustahil sempurna 99% baik..pasti ada jahat yan terselindung. Lalu...? Perlukah aku memilih menjadi jahat? Supaya aku akan kelihatan baik yang tersembunyi di dalamnya... ( Bingung ) :pingu_11:

3 comments:

yg Syg Kamu said...

tp kan erin,ade gak laki yg perlukan laki,n pompuan yg perlukan pompuan di zaman yg hampir kiamat ini...mcm mane tu???lu pk la sendiri...ngeh3..... ;p

mohd fauzan said...

begitu juga dengan syahadah...
kene percaya pada Allah... dan juga kene percaya Muhammad itu pesuruh Allah.

yOuJiE.. said...

Mohd Fauzan:

A'ahh..ikrar syahadah yang dipegang hingga kapan hayat..

Yg syh kamu :

Hehee..tu maksudnya kehendak luar tabi'i, 7 lautan pun takkan mampu membasuh dosa golongan itu...Lu pk sendiri gaks!!!