21.12.12

Diari seorang aku di 21122012

Gosh...hari ni aku sangat penat, hampir semua panggilan tak tercapai. Kedai ofcourse tutup... Borang kontrak tak hantar, master key tak pulangkan... seceliknya mata dari lena, satu dunia macam tengah standbye nk terjah aku.... sob..sob... Sorry phone is aku malas nak angkatnya. Fullstop.

Dalam hidup, emang perlu ada cita-cita. Well dah tahu aku banyak cita-cita fine disitu. Tapi kalau cita-cita dengan usaha rasa tak salah...tapi acener kalau cita-cita than menyebabkan kita terbabas beberapa hal..kadang-kadang aku jadi pemungkir janji, dan orang yang mungkir janji tu munafik eah? Acener tu.... ~___+'

Ok later on i'll try to improve that kind of attitude yeah!

Kadang-kadang, asyik kadang-kadang jer aih  aku tak sabar nak tunggu habis belajar pastu kawen and kerja beli rumah belanja family , sampai lupa sebenarnya belajar ni satu ibadah dan tanggungjawab. Kenapa harus dilihat sebagai beban..kalau tahu diri tak banyak buat amalan lain, kadang-kadang subuh pun pukul 7.30 gila.  apa kata rajin-rajinkan menuntut ilmu. Kan boleh juga masuk syurga bila suatu hari nanti ilmu yang dipelajari diajar kepada orang lain pula sejak bila aku bercita-cita nak jadi cikgu nih? Kemudian...bila ilmu yang kita ajar diguna pakai oleh orang lain...selama itu pahala akan tersalur pada kita insan...oh pemurahnya Dia.... See! Jangan put stress pada pelajaran kita okeh! Cintailah apa yang kita belajar...  tui...rasa plastik sangat lepas cakap camgitu, ok lepas ni nak cium journals nak peluk thesis ...thee..hee..

Kadang-kadang, kita rasa luar sana ada rama-rama...sedang kita hanya ada beluncas. Tapi hakikatnya kita tak tahu pun luar tu ada dinasour... kita tak bersyukur kita sekurang-kurangnya ada si beluncas yang tak lama lagi akan bertukar menjadi rama-rama cantik. Yang akhirnya kita tak perlu pun untuk keluar menemui dinasour semata-mata nak lihat rama-rama ... aku baca pun pening kalau korang taktau lah.

Oleh itu, aku nak selalu ingatkan dalam diri... sentiasa kuat menahan hasutan syaitanirojim yang selalu menggoda mata aku untuk mengantuk selepas 3 minit baca journals... aku harus kental menandingi bisikan syaitan yang selalu mengajak aku untuk fikirkan bisnez dari belajar.. aku harus sedar sebenarnya setan laknatullah tu memang sifat dia nak menggelapkan hidup manusia dan matlamat hidup dia pun memang sah-sah nak hancurkan manusia...so aku taknak jadi pengikut dia. Aku nak berjaya tanpa pertolongan iblis tu...aku nak berjaya atas keredhaan illahi....keredhaan ibu bapa and keredhaan seluruh alam semester wah kau cita-cita melangit sampai ke langit tujuh noks!u,

Lagi satu, aku bersyukur...islam agama aku, aku sangat bersyukur itu. Selalu punya tuhan yang akan tetap mendengar rintihan diri, tetap melayan kesedihan hati...walaupun aku hambaNya yang selalu mngkir janji, kemudian aku buat lagi... :'( Selalu sangat, iman diuji kanan kiri...kadang-kadang, terbuka ja mata dari tidur lena, aku dapat rasa perjuangan yang hitam sedang bertempur dengan yang putih. Dan aku...jasad ini harus memilih jalan yang wajar ditelusuri...harus bijak mentafsir setiap kemungkinan yang digenggami. Tersilap pilih, memang porak-peranda hidup aku seharian. Sirez weh!

Ok, no more typing.. nak buat thesis proposal.
Bye.

Eh tak boleh tak boleh!....aku kena pi kedai bungkus order Fellina Inch Loss untuk pos ke customer esok, they all dah meronta-ronta nak sapu Fellina kat body lemaks-lemaks tu....ok jumpa later yeah! ( Pst! kalau nak order kena gitau ai cecepat. Fellina ni macam udang bakar...sedap! eh? )

**nampak tak kejayaan setan disitu?




1 comment:

farazura said...

salam dear... bersyukur itu nikmat..
sama2 kita trskan bersyukur ya..