7.12.12

Berdoa di hari Jumaat

Hati yang gelisah datang dari perbuatan dosa yang menggila kerna takutkan neraka....
Hati yang tenang akibat dari perbuatan baik yang sabar menantikan syurga....

Selamat hari jumaat!!!

Lately hidup persis student, pure student.. entah mengapa ternyata kehidupan seorang pelajar itu jauh lebih menenangkan.... tidak lagi aku harus tiap masa berlari berkejaran ke office, ke sana sini, mengejar pelajaran...kedai yang harus diuruskan... duh, terkenang sahaj udah capek deh.... nggak sanggup.

Tapi mengapa? Ya iya...di hujung waktu gini, aku harusnya focus... kerjanya kerna kebutuhan uwang, bisnez juga kerna nggak bisa stop lagi lantaran order yang bertali arus alhamdulillah syukur kepadaMu ya Allah..... :') Dan...seterusnya belajar itu tanggungjawab total aku... reason kenapa aku masih di USM.

hmm...udah 5 tahun ya...... masih disini... sob..sob...

Aku harus pergi, harus cepat pergi menempuh reality hidup..... Tugasan disini wajar aku selesaikan secepat mungkin dan aku harus pergi dengan baik. Dengan baik~! Aku harus sabar-sabar-sabar....kerna aku yakin Dia di atas sana punya rencana bagus...rencana sempurna buat aku... Yang tinggal hanya dugaan-dugaan yang aku harus tempuh dengan jaya...biar cemerlang agar pulanganya lumayan syukur... Ya, itu lah..

Jum berdoa sama-sama :

'' Ya Allah..sesungguhnya aku berbuat zalim kepada dirikusendiri dengan kezaliman yang banyak, dan tidak ada yang mengampuni dosa kecuali Engkau, maka ampunilah dosaku dengan pengampunan dari sisiMu dan sayangilah aku. Sesungguhnya Engkau Maha Penampun dan Maha Penyayang.

My kakak-kakak yang tersayang... :')

Papai~

No comments: