13.12.12

Hal-hal seorang aku yang cool~ :P

Munkin tua-tua nanti cucu aku terjumpa and baca coretan ni, sikit-sikit boleh dia imagine betapa bertuahnya they all ada nenek cool macam haku..hahaha!!!

Ehem..ehem... tiba-tiba ingin mencoret, sudah-sudahlah bermadah pujangga yer tak?

Hari ini, sungguh aku lalui dengan bawah sedar, saat berganti minit bertukar jam mengubah hari menginjak purnama bersilih tahun.... Laju bonar, tapi aku harus lalui juga..sama jer macam hari-hari lepas. sedih, suka, semangat, malas atau tersiksa.. aku harus tempuh.... Alhamdulillah, berkat doa sebelum tidur...agar esoknya sejahtera setiap perbuatan... segalanya sempurna dan berasa lega... Dari hal kedai, hal kedai dan hal kedai semuanya selesai.

**Nampak nau seharian menguruskan si Artsyz Suzie Collections kan kan.....

Hal akedemik dah kelaut, presentation proposal yang bertarikh 26December lansung aku tolak ketepi. Padan lah kena marah dengan pegawai pusat pengajian sebab tak submit borang supervisor. Alasan Busy memang dah susut nilai gamaknyer sekarang... '' Cik azrin, ni bukan soal busy...ni hal masa depan kamu! Kak hus*** marah ni tau.... '' Gulps!!! Esok harus bangun awal-awal jumpa supervisor...... awal ok awalll....!! Penat tutup phone tiap kali screen terpapar no 04-0*($&P**  +___=' tak fun rasa macam penjenayah.

Hal kerja, dah ke longkang kot.. Dah 11 hari tak masuk office, maknanya berbaki kurang 15 hari untuk aku kumpul wang gaji. Bulan depan alamat makan pasir.... bukan apa, USM takda event kot, office sepi tanpa sebarang arahan bertugas...maka aku pun selesaikan tugas yang lagi dua ni lah. Bisnez and study..kanz?

Hal kerja lagik....tengah memikirkan tawaran menjadi stringer sebuah akhbar. Khabarnya gaji boleh lebih ok dari gaji kerja sambilan sekarang, tapi ke fleksible'an masa aku tak janji. Tu buat lemah tu, aku tak suka ikut jadual tak suka-tak suka! Fikir-fikir dulu lah... tapi 2013 ni aku pingin tukar angin. Cukup-cukuplah aku berkhidmat lebih nak masuk 3 tahun di USMTV, cahaya nak menginjak naik tak cerah pun.... hehee...biasalah gohmen-gohmen nie.... #taksayangmulot

Hal aku plak, master berbaki beberapa bulan sebelum aku grad!!!!! Hahahaa...tapi ehem... hal nak kawen lama lagi rase...jauh nun dihujung-hujung lagi.. makanya harus untuk tidak fikir hal itu setiap hari, harus untuk tidak stress tengok update kawan-kawan yang baru bertunang, berkawen mahupun beranak.. Kadang-kadang aku kompius, aku lambat ke deorang cepat...muda lagi kot?  benar kata orang, orang-orang macam 'kami' ni memang kuat mental.. kuat menahan gejolak perasaan... ahaks!!  Orang macam kami orang cool orang-orang kuat kerja haha.... #pujukhati  >___^'

Hal impian aku, rasa nak kena ada sebijik kenderaan la..penat calculate2... rasa boleh afford kot... Kesian nengok pakwe jadi driver 24jam..dia pun kena ada kehidupan dia sendiri bukan akulah kehidupan dia  kanz kanz~ rasa-rasa boleh kot noh..slow-slow lah pulun sikit. Saving monthly dengan tak boleh miss langsung plak..nak tambah kereta lagi...wah! Macam excited jer....excited nak stress setiap hujung bulan...hahaha....tak kelakar ok.

Hal apa lagi? Kesihatan.....dah makin hari makin tidur mati. Dah tak pernah ada isomnia lagi, tak sempat nak isomnia-isomnia bagai. Saat paling indah adalah bila di katil...perghh...peluk bantal 3..2..1... tup!!

Panjang kan? Nak borak takda kawan...sikap pendiam aku makin menambah-nambah...aku agak tu faktor ketuaan...hahaha ok shut up. Tapi menaip yeah im number one!!

Bye!! Bye 12122012

Hello!! 13122012


Bluek~!!!



No comments: