13.12.12

God love me..

Hari ni hari panjang. Acee...sejak bila tak panjang kan. Tapi alhamdulillah kepanjangan hari diisi dengan pedat dan berakhir dengan ganti tidur yang 2 jam semalam dengan mampan sekali.

Menyelesaikan borang sv, bertemu kak hus*** dan dia berterima kasih atas kerjasama, seronok-seronok!! Kemudian melawat office, aiseh...ada banyak spekulasi terbelit berkenaan status aku disitu, lantas...aku face to face dengan bos yang sangat baik dan memahami..
'' Erin...apa cerita lama tak mai office?''
'' Bos..saya datang jika diberi arahan bertugas sahaja bos! ''
'' Macamana research? ''
Gulp..... dahhh, mukadimah jer macam serius..bila dah clear status pekerjaan aku disitu, jump to research topic. Memang makan jem gak la.. Bos aku memang dalam donia ni jarang-jarang uols dapat ok, very understanding and very professional mari.... i like him and dia style macam bapak-bapak penyayang... oh!! Aku bertuah tapi benar aku tak hargai.... lepas tu selepas beberapa puluh minit berbincang...ada jelah buah idea dia untuk aku.... sesi pemutihan status pekerjaan berakhir dengan lecturers .... pft~ Tulah bila orang research jumpa orang research ye dok~?

Settle di office, settle sarapan kemudian sesi mensetelkan PTPTN. Adui...bank islam aku adalah sudah expired gara-gara tak pernah pakai. Esok harus sekali lagi merempit ke bayan lepas buat card baru yer...adoi adoi.... Buat card RM120, ai is takda duit tadi so very the hampeh have to run away faster-faster lah.. haha..

Tadi gak, sebelum lunch hour, aku ke klinik ambil ubat. Biasalah..semua staff is kenal me... sebab me is selalu perabih ubat disana...sering!  Binawenyer bila takda doctor maka just dapat ubat biasa-biasa. Doc. yang boleh check-check takder makanya ubat-ubat kawalan tak dapat dikeluarkan dan aku is like macam nak mati... huk~

Currently plakkk, baru bangun tidur....aku tidur sejak jam 2 petang ok... imagine 2-6pm, bangun sebab customer nak jumpa terus lari ke kedai jap...ondaay balik ai beli kuih and bersantai-santai di tasik sambil membaca buku ai baru beli tu memang awesome abis and  kemudian ai balik jam 7, terus tidur till now...baru bangun makan kueh balik... makan-makan-makan... owh orang cakap time sakit tak lalu makan, ai is makan bagai nak rak lagi-lagi time sakit.... :P

Wutever lah.... tapi mengapakah di home fb, semua adalah sedang maki reffree, me is taktau apa-apa berlaku and tak tahu any related antara thai tomyam , gangnam style...and k-pop.. mandrem thai pun ada, somethin happen eah? Harimau malaya ape cer? Ehh...malam ni ker? Ai is blur.... however, ai is nak sambung tidur...badan ai panas macam api so kalau ai tak tidur now esok ai is sakit and kerja-kerja ai is terbengkalai lagi which is ai benci.




Kalau kita sakit, tandanya tuhan sayang...
Me is sayang and love you to ya Allah, please help me to get through this dear Rabbul Izzati. 

Tata!! 

..Dear lord, why do i miss him so much today..
Ya Allah..why can't i push him out of my head today..
Help me ya Rabb..Gimme strength to withstand this...
Set my heart strong ya Rohimatullah....
And please set it so strong...stronger then it used to be.....

In this baraqah day....i lay everything to You and may You gives the best of the best for me and for him ya Rabbul Alamin..

~ InsyaAllah ~

No comments: