19.9.10

Kerja untuk duit..duit untuk........

Pink flower ButterflyCuti dah melabuhkan tirainya, masa untuk masing-masing menumpukan pada kerjaya masing-masing, yelaa..yelaaa..aku ni belum dikira bekerjaya selagi tak bekerja dalam bidang sendiri..tapi kira okaylah, buat research fasal newspaper tu kira ada la 40% bersangkutpaut dengan digree yang diambil. Tahniah kawan-kawan reporter seluruh Malaysia! Kalian da bomb! Ada dah jadi wartawan ni Karangkraf, di Sinar Harian, di Majalah REMAJA, di The Star, di Media Hiburan dan situ sana sini....tunggu kehadiran kuh~
Butterfly
Sebenarya aku tengah buat kerja, tiba-tiba rasa sunyi sepi...rasa pingin berborak tapi gak ada shiapa-shiapa di sisi...makanya, aku ngebelog aja deh...cerita ceriti sorang-sorang... Ni gambar semalam jam 4 pagi, hanya berpeleseran di penghujung percutian... Gak salah kan....ya benar, sebelum berlakunya tragedi pecah kepala itu...huhuuu...
ButterflyPink flower
ButterflyMengapa aku kerja keras? Mengapa seperti gila wang? Hahaa...aduh pedih sekali kata-kata kalian itu, aku bukan gila wang ya tapi aderlah sikit...dah nama pun perempuan kan...nafsu ada 9 kan... Tapi aku kerja untuk mencari modal awal nak sambung master aku, nak dapat scolarship macam takda harapan sebab pointer bukan macam budak nerd yang semua dok rebut nak sponsor belajar hak..hak..sempat lagi tuh!
Tak silap, 5k lah nak start master.... dan kalau dicongak-congak target yang tersimpan dan bakal dicapai...hmmm....dalam 2 3 bulan lagi nih, tolak duit jolikatak duit bayar bil itu ini, duit liburan-liburan and duit yang lesap tak terkasan....insyallah dapat lah kot, sebelum Jun!!.. Hikhik....alangkah senangnya dalam hati, aku bukan orang senang nak ader sape-sape sponsor belajar so pandai-pandai lah kau wahai aku...Pink flower..
ButterflyBuat masa sekarang, aku hanya nak berdoa semoga bila da setel project research yang tengah aku buat ni end of this month... Project Buku USM tu diluluskan Vice Canselor USM so that, aku ader kerja yang best lagi sampai this December yeay! Lepas December....if dapat sambung kontrak USMTV, memang alhamdulillah syukur nikmat..kalau tak....aku pun tak tahu macamana mau cekau ongkos untuk prepare Jun 2011 ni sebab nak sambung Master kan...kan... Pink flowerBergantung pada rezekiMu ya Allah.....
ButterflyLepastu....
Lepas sambung master...malas fikir lah nak jadi aper kan...kih..kih....
So! Aku memang perlu kerja keras pokoknya... !!!
White Flower
Pstt..pssstt.... Lastweek aku cekau duit kerja RA dalam dua minggu beli Rayban semata-mata hahaha....itu lain cerita yer, tu keperluan menjaga kornea mata anda...Hikhik!!! Pasni tak beli dah...nak jimat dah.....
White FlowerMoral of the story adik-adik....kalau nakkan sesuatu sila usaha sendiri kerana hasil titik peluh sendiri amat memberikan kepuasan luarbiasa takala anda menikmatinya..dan..dan....jangan lupa yer, hidup perlu bermatlamat... Jadi tak jadi belakang kira, asalkan selalu menyimpan cita-cita di jalan yang benar.... Amin~
Selamat bekerja!!!!Teddy