17.9.10

Jangan aku kau cintakan.

Jangan aku kau cintakan...
Anggaplah aku hanya seorang teman,
Layani aku persis seorang rakan,
Anggaplah aku pemberi senyuman,
Aku hanya taulan...
Aku normal seorang insan...



Jangan jua aku selalu kau dambakan..
Biarkan aku berlalu..
Izinkan aku menjadi aku..
Kembalikan aku yang dulu..
Aku..
yang tak perlu memikirkan hati ini...
Hati itu...

Jangan aku kau anggap kekasih...
Aku tak mampu membahagi kasih...
Aku jua bukan untuk kau anggap kekasih...
Aku tak mahu kau bersedih,
Walau ku tahu,
kau tetap kan merasakan pedih..

Cintailah diri..
Hargailah yang menghargai...
Hormati kehendak hati...
Berhanti menghukum perasaan sendiri...
Berhenti menyakiti jiwa sendiri...
Berhantilah bermain dengan perasaan benci...

Ramai yang menyayangi...
Izinkan hati kau dimiliki...
Berpijaklah di dada bumi...
Kembalilah dari ilusi...
Kuatkanlah iman di hati...
Pasti wujud penawar selepas duri...

Tapi bukan aku,
itu yang pasti......

No comments: