15.4.09

Bukan Review la..

Abaikan gambar-gambar dibawah dan baca dulu apa yang hendak dikatakan sekarang...sebenarnya minggu kali ni ialah minggu paling free dalam sem aku..tapi masalahnye aku hanya mampu membuka lenovi dan mengklik "new post" then isi tajuk posting..( konon ) Then..tulis 2 3 patah ayat...than..PADAM. ( puas hati! )
Aku sedar perkara di dah lama sejak 1 April studyweek lagi..Sekarang ni padanya, EDIT POSTING aku memang banyak perkataan warna oren DRAF disana-sini..Lantak kau lahh!!
Seharian di bilik..atas tilam empuk rumateku..dibuai alunan MP3 sekuat suara..hujan renyai di luar...HATI BATU KOSONG di dalam... Sigh~
Mmm..ok lah, citer skit ape dalam kepala kosong aku sekarang ehh.. Hmm..semalam aku dengan rela dalam paksa plus kompius dan was-was dengan tabahnya cuba menonton Twilight...haha sah-sah sekalian anda sedang mentertawakan aku yang ketinggalan ni..tapi skehati lah kan...demokrasi lah kan...
Sampai la tamat cerita...dan aku tido kenyenyakkan...lalaaa..

Selepas bangun dari lena yang sedap, baru aku sedar betapa bestnye citer tu...mm i means RoMaNtiC laa...
Vampire bercinta dengan Manusia...
+
Dugaan dan pengorbanan...
+
Cinta dan air mata...
+
Darah dan pertempuran...
+
(paling penting nih) Cantik dan kacak!!!
Wee..

Kalau aku jadi Bella ( heroin ).
Aku nak mintak Edward ( Herokuh..) isap darah aku so that aku leh jadi Vampire perempuan dan kami akan hidup selama-lamanya...( Yang penting tak tua okeh! ) So that, aku leh grad beratus-ratus kali selama hidup aku sebagai pelajar cemerlang...jadi dapatlah aku menggantung sijil-sijil selama hayatku sepanjang rumah sebagai tanda kejayaan seorang Vampire perempuan yang disegani....( ok, aku merepek )
Babak Yang Aku Suka
1- 1st time Edward nampak Bella dan merasa tak tertahan diri, sebenarnya dia tak dapat kawal diri dia dari bau Bella yang sedap... Urm...pelik laks ayat nih, means, Vampire ni dah jumpe makanan paling sedap die depan mata, tinggal untuk tahan diri jelah.. Lakonan mereka itu sangat menjadi lol!
2 - Aku ske conversation antara Edward dan Bella buat kali pertama. Masing-masing sedang diselubungi masalah mengawal diri masing.. Kalau tak salah aku, Bella ske bau badan Edward ( bau badan Vampire memang ada tarikkan keatas manusia )dan Edward ske bau darah Bella...slrrp....
3 - Edward curi-curi masuk ke bilik Bella masa Bella tidur..sweet..
4 - Bella lansung tak takutkan Edward selepas mengetahui siapa Edward yang sebenar. Lansung tak takut okay....
5 - Edward tak hisap darah Bella untuk jadikan dia Vampire... ( aku lak yang geram )
KESIMPULANNYA
Filem ini hanya kisah cinta ringan yang disuntik sedikit kemenarikkan melalui kewujudan watak Vampire.
And a lil bit Romantik untuk nilai komersial..haha sebab tu la lebih ramai gurlsLAYAN citer ni dari boys...
Aku takkan tendang Edward kalau dia kiss aku okee..hakkhakk.....
( Sounds Jerk )

4 comments:

Ridhuan said...

perlukah aku tonton? youjie dh citer plot so xyah la kot.. tapi.. kalo layan jiwang best gak.. em.. nnt la bila member balik kg haha..

Youjie said...

Tak ramai kaum adam ske filem ni sebab cemburukan edward yg rmai pminat dari dorang..haha

Ini bukan pemujukkan untuk anda tonton..tapi komen tentang filem itu sahaja.. ^_^

Anonymous said...

semacam aku saja edward itu...tralalala

Youjie said...

Hahahaa...ketawe sama dia!!!!!

HAHAHAA... ^_^