17.4.09

Adalah aku..kata aku..bukan orang lain..

Suatu saat, sebagai manusia biasa yang mempunyai deria rasa dan perasaan naluri hati jiwa dan hati..kita akan terKAGUM dengan sesetengah manusia yang kita terlalu pandang tinggi...
Secara perlahan-lahan kita akan selalu mengintai..mengintip..atau kita ikuti perkembangannya..kita peka dengan pembaharuan dia...kita suka dengan karyanya...minat mentafsir sikapnya...segala-gala lah...
Dalam angan dan separuh sedar...kita membayangkan kita mampu menjadi sepertinya... Ohh..setidak-tidaknya pun, memiliki kelebihan yang dia miliki...walau 10% jer...
..Tak Kisah..
Perlahan-lahan kita mendekati dia... Kita tahu bahawasanya keberangkalian untuk dia melihat walau sekadar memandang kita memang tipis.. Tapi kita tetap mencuba...tanpa pengharapan...hanya secicip impian halus....
Hakikatnya kita menerima beberapa ketika kelukaan....terasa dipicis-picis kan..terasa diperBAWAHkan...kerana, memang didalam jangkaan dia takkan terpandang walau bayang kita...malah kita sebaliknya disindir pedih atau mungkin diTIDAKPERDULIKAN...
Lansung.....
Kita masih degil..berbekalkan keras kepala dan minat yang mendalam diiring dengan rasa ingin tahu yang mencengkam..kita masih melawatnya...sehari-hari..
Menjadi Fan's Yg TerkAndas....
Dan akhirnya, hati mulai terasa jengkel dengan manusia yang selama ini kita kagumi...
Mulai rasa hairan dan sinis dengan perwatakkan manusia yang kita minati itu...
Terlalu....
ntah la...
Terasa bodoh menjadi segelintir dari manusia itu..
Hahaa....dia hanya manusia biasa...
YANG KLISE

P.S : Hahaa...lantak aku lah!

5 comments:

Daishie dc said...

nice post areen..lupakan mereka yg x menghargai...~dan me suka pic 2..muntah suda..haha..

Youjie said...

hehe kamu ni daisy...muntah pun layan..
Memamg seni laa..
Urm...tu lah...menci..mencii!!
+_+

Anonymous said...

usah diagungkan manusia yang kita anggap mempunyai kelebihan....sedangkan hakikatnya, kita sama sahaja atau mungkin mereka2 itu darjat nya lebih rendah dari kita....siapa yang tahu...kan....tralalala

Anonymous said...

A heart thats full up like a landfill,
A job that slowly kills you,
Bruises that wont heal
You were so tired, happy,
Bring down the government,
They dont, they dont speak for her
Ill take the quiet life, a handshake of carbon monoxide
No alarms and no surprises, no alarms and no surprises
No alarms and no surprises
Silent, silent
This is my final fit, my final bellyache with
No alarms and no surprises, no alarms and no surprises
No alarms and no surprises, please
Such a pretty house, such a pretty garden
No alarms and no surprises, no alarms and no surprises
No alarms and no surprises, please


tralalala

Youjie said...

Thanksa...

Darjat manusia hanya disisi Dia..

Aku mengerti..
+_+