22.2.09

Surat Cinta Untuk Hujan...


Salam Dingin Salju....
Menguak luas jendela..terpada pada kebesaran yang esa... Lantas firasat mencetuskan hasrat hati ingin mengarangi sesuatu buat yang sudi menafsirkannya.......
:cinonet_37:
Yaa...itu kamu...

Rinai hujan telah membuatkan aku terdetik rasa...sayu..sepi...hiba..syahdu..kerdil dan terkesima menyatu menjadi satu.....titisan yang aku kirakan penuh hiba seolah mengetuk hati untuk termenung berfikir lagi...

Untuk kesekian kali...mengapakah.........

Biarlah terus tergantung akan persoalan itu, hari perlu dilalui penuh senyum dan tawa...detik harus jua dimanfaati dari sekadar bermuram durja tiada ketepi...tapi.......

Dinginnya...selimut tebal yang setia menemani sedari aku di asrama tingkatan enam seolah kain tissue yang nipis senipis kulit bawang....biarlah, asalkan ada.. Nun di jauh sana mungkin masih ada mereka yang menggigil kesejukkan...haus kelaparan...sedangkan aku disini, membebel tidak keruan...

Syuk
ur.....:cinonet_11:

Hmm..disaat ini, fikiran masih belum pasti apa yang ingin dicoretkan, tetapi pokoknya...aku ingin menulis sesuatu...yaa..sesuatu yang dapat dijadikan kenangan yang menceritakan aku di dalam renyai hujan seperti saat ini.. Apakah menghargai itu sesuatu yang baik... Aku suka hujan.....terlalu suka...

Ok, sekarang aku tahu apa yang dihauskan posting kali ini....mengapa aku suka hujan.....
Mengapa aku suka hujan.....Mengapa aku suka hujan.....Mengapa hujan suka aku...ohh tidak, aku tidak pernah rasakan hujan menyukai aku sepertimana aku menyukai hujan....tidak selalu cinta berbalas, samalah kesnya aku dan si hujan... ''..hujan..hujan...kamu suka aku tak?.."

Aku suka hujan, kerana ia seolah menyatakan suara hati aku...seakan menarikan tarian jiwa aku yang sentiasa dingin dan beku... Terkadang, kebingitan hujan menguraikan erti kemarahan aku...petir menyambar kebencian aku...Kilat memancarkan kewujudan aku....
Lalu...di akhir waktu renyainya, pasti tumbuhan lencun dibaluti titisan hujan..aku seakan dapat merasa suara-suara dingin yang mensyukuri kebesaran Yang Satu... Terkadang esak tangis si lemah yang dingin membeku...seperti perasaan aku... Yaa...sudah aku nyatakan tadi, hujan ialah aku....
:cinonet_40:
Akhirnya tidak sehiba itu, terkadang...hujan menjemput pelangi menyinari langit biru...7 warna mesra bersatu menjadikan suasana ceria dan syahdu... Merah yang berani...jingga yang misteri..kuning yang optimis...hijau warna syurgawi...biru yang romantis...dan..dan...itu juga aku... Kerana itu aku cintakan hujan..walau aku tahu hujan tak pernah cintakan aku...

Tapi terkadang hujan menimbulkan kerosakkan..menjemput sahabatnya ribut yang kejam menghancur luluhkan segala tercipta...perginya h
anya meninggalkan beban tak tertanggung di jiwa..tak tergalas di dada...itu jualah aku, hanya manusia biasa yang terkadang menghancurkan...terkadang memusahkan....kerana.....

Ya...kerana itu hujan ialah aku....

Hujan menyuburkan....hujan menyihatkan...tapi kadang-kadang hujan membawa demam....itu aku... Ingin aku menabur bakti..namun kadang-kadang akan tersungkur di kaki sendiri...ingin aku menghulur simpati...namun terkadang aku hanya mampu menangis sendiri...hingga mungkin akhirnya, aku pasrah sendiri...
:cinonet_18:
Hujann...sudikah kau menerima cintaku ini.....

No comments: