18.1.09

MonOLog Malam Isnin



Wajah mu kerap ku mimpi..
Wajah mu sering ku puja...
Buat terasa sepi...
Kala ku bukakan mata...

Kau masih belum ku punya..
Rinduku masih kau tak peka...

Cintamu kerap ku mimpi...
Cintau sering ku damba...
Buat ku terasa sedih..
Kala ku bukakan mata....

Kau masih belum pun ku dakap...
Rinduku masih kau tak singkap...
Terbuai sebentar dalam alunan lagu Bila nak Saksi...Indahnya bait kata mampu mencuit rasa membelai jiwa...Tajamnya ungkapan bila terlafaz ternyata..Maka usah terlalu asyik bermain lidah memutar makna..Jangan memberi madah andai hati masih menidak..Jangan melebar wadah jika perasaan bersimpul dusta dan nista...
...However....
Salam malam Isnin buat yang tersayang..terkasih...tercinta...dirindui...diingati dan terbenci mahupun dendam atau cemburu iri ...
Disisi televisyen yang menayangkan AJLke23, aku di samping laptop ditemani angin sepoi-sepoi bahasa .. berusaha mencipta sedetik pertemuan dengan 'dia' disisi.. Haihh...sesaknye terasa bila wireles tiada.. Bak kata orang...Sesuatu akan lebih beerti bila ianya tiada disisi.... Sob..sob...i mish usm hotspot!!!
Kepada yang mencari...aku masih disini..
Kepada yang meminta...aku masih memberi..
Kepada yang mengaharap...aku sedia mengabuli...
Kerana aku akan selalu menemani....
Aku akan meneruskan pertemuan jika kesempatan masih milik kita...andai jodoh masih tercipta...andai nafas masih terhela......
( Sorry sedikit jiwang dalam berkata-kata...aku memang macam ni...tahan jer la...)


4 comments:

niena kierana said...

hmmm i like the way u wrote.. keep it up.. jiwang pun jiwang la sebb perasaan tu tetap akan ada dalam diri setiap insan just ada yg nampak dan tak je.. ;)

yOuJiE.. said...

Hehee....adakah itu biasa atau luar biasa?

niena kierana said...

boleh jadi 2-2 sekali :P

yOuJiE.. said...

hehee...so! jum jadi jujur pada diri dan persekitaran..itu kan lebih bagus!!!!