8.1.09

Dipresi!



I need kisses....kisses...kisses......
I need coklat!! coklat!! coklat!!

And i'm havin't...
diz monin

......... Hershey's ..........
( Ini bukan iklan cokolat okay )

Hahaa..mengapa aku begini ya.... yaa..kerana sudah masanya jiwa yang terperangkap ini minta dikeluarkan...seperti rayuan..esak..tangis si duyung yang tersangkut di jala nelayan lalu minta dilepasi... Kerana, bimbang hidupnya bakal musnah dek sikap tamak dan haloba manusia di daratan... Kerana di dasar sana masih punya istana indah buat beradu sang puteri....

Hahaa...aku bukan duyung.....aku manusia lar, so manusia takkan ader peristiwa begiturupa untuk dilalui...makanya aku tak perlu bimbang apa-apa lagi untuk hal yang sebegitu,
tetapi........

Haih...ngerinya sebuah kehidupan kerana menuntut terlalu banyak pengorbanan...kesabaran...ketenangan dan rasional yang benar-benar di landasan logikal... Walhal yang penting ialah jalur-jalur keimanan.....ya, itu belum kukuh di dada ini...

Aduh...sebentar lagi..lagi..dan lagi...kehidupan masih berjalan dan menanti jiwa ini untuk ditelusuri, aku seperti ingin terus termanggu di kamar memerhati dari kejauhan ranjau sebuah kehidupan bermain di gigi pancaindra....tapi aku tak bisa kerana selagi nadi ini berdenyut dan selagi nyawa ini masih terhela....selagi itu bibir perlu bersuara...mata perlu memerhati dan hati perlu sering berbicara...hati juga bisa bahagia...sengsara...kecewa...atau pura-pura ceria....

Dramatiknya sebuah pertemuan.....persahabatan.....perpisahan....
Sukarnya sebuah memori untuk dipadamkan......
Melankoliknya aku youjie pagi ini......
So
i need kisses..kisses..kisses....
ITU BISA LEBIH MENENANGKAN....( sigh..)




No comments: