23.1.09

Air yang dicincang.....


.........Termenung..........

....Berfikir.....

Terkenang masa bersama....rindukan saat getir dulu... kami menangis bersama...senyum...tawa...tangisan...gaduh sampai terpekik-terlolong....sepak-terajang...cubit dan lari...berebut barang...pau duit....paksa die teman aku mandi kat dapur...curi meggie die yg sedap...paksa masakkan untuk aku skali...pendengar setia ngomelan aku...walaupun smpai pagi dari tengah malam....redha jer bila aku mintak duit....hantarkan makanan masa di asrama....tahan air mata bila kami bersedih bersama...ajar aku merokok skali...marah aku bila aku buat-buat mintak rokok die...blanje aku makan pizza...walhal aku tak pernah belanje die... kutuk gigi rabbit aku...benci dengan sikap aku yang blur dan takde pendirian hidup... tumbuk aku bile kami gaduh...call aku buat supersaver mase die tengah bosan...paksa aku bercakap bile boring....ske lawan sape paling bodoh and sape lagi pandai...

&
Sayang aku gaya Nazi & Hitler....


......kini......

Hilang semuanya...tak mesej aku lansung...YM die aku permenently offline kat die...sakit hati bila nampakk gamba die...sedih bila rindukan die...benci bila terkanangkan kata-kata die hari tu...dah berbulan tak bercakap...tak jumpe... bila jumpe aku tak pandang lagi wajah die... dia dah besar dan aku bukan siapa-siapa yang layak menasihati die... aku redha... die makin jauh dan aku mengintai dari kejauhan.. itu saja yang aku mampu lakukan... Aku masih rindukan masa-masa dulu dengan die...tapi takpe lah...

Jika sesuatu tu memang milik kita, sejauh mana die pergi tetap akan kembali....
dan terus abadi.....


I miss my lil brother so much....... sigh~

**............Selamat hari jumaat yang sayu..........**









5 comments:

Anonymous said...

jgn la gado2..xbaek la..

peace!!
XP

Youjie said...

hehee...ntah ler...
kdg2 sakit ati sgt2...
kdg2 sedih...
kdg2 rindu...

Ridhuan said...

nape camtu? brother and sister tak elok gaduh. lagi lama lagi teruk nanti.

i had never read any novel but i love reading your blog. bahasa yg cantik.

Youjie said...

Ehh...really?
Thanks yeah~
Hmm...biala...tggu dan lihat jelah...( speechless )

Anonymous said...

hmm...oleh kerana artikel anda ini. seseorang jugak dituduh slh. x tawu ape yg mengguriskan hati anda dlm YM tue. tp, org len kene tanggung skt jugak. en...

kalau nak tahu,
sejauh mana ajim berada..
dihati dye tetap keluarganya..
sentisanya nyatakan rindunya pada kakaknya.

semoga kalian baik-baik..