23.1.09

Aku takut berseorangan...


......Tertutup sudah pintu..pintu hatiku..
Yang pernah dibuka waktu hanya untukmu..
Kini kau pergi dari hidupku...
Ku harus relakanmu walau aku tak mahu...

Benarlah, tak selalu yang manis tu akan manis jer selamanya...tak selalu yang pahit tu, hempedu jer rasanya... Kadang-kadang sungai yang deras masih mampu setenang tasik dan laut yang bergelora masih boleh menghempas buas pantai....

....kehidupan la katakan....

# aku terus melayan lagu ni......#
Berjuta warna pelangi di dalam hati..
Sejenak luluh bergeming menjauh pergi..
tak ada lagi cahaya suci..
Semua nada beranjak, aku terdiam sepi.....

# walau dah 8 hingga 9 kali #
( Mungkin berbelas kali )
Aku tak faham kenape aku layan lagu ni tapi aku sukakan nada melankolik yang berjaya dibawa Agnes Monica... Seolah dia telah menyanyikan suara jiwa aku...dengan berjayanya... Aku nak nyanyi pun suara aku bukan sedap, suara gagak lagi indah jika nak dibandingkan dengan aku... ini telah disahkan oleh orang ramai, jangan risau..aku bukan nak merendah diri... hiks!!
Dengarlah matahariku, suara tangisan ku..
kubersedih kerna pernah cinta menusuk jantungku...
Ucapkan matahariku, puisi tentang hidupku..
Tentangku yang tak mampu menaklukkan waktu....
# Masuk ni dah berapa kali malas dah aku kira.. #
Hmm...bak kate orang, kalau hidup ikutkan perasaan memang takkan berjaya.. So, adakah ini bermaksud ''..hiduplah anda dalam ketidakadaperasaan.."? Hahaa...persoalan yang berlegar-legar di kepalaotak aku hingga aku terlelap kembali....
# zz..ZZzzz...~ #
Dengarkan aku..
Matahariku....
Dah abis pun lagu tu..dah mula muak sikit dah aku rase.. Tuka lagu lain arr...heheee....hope yang happy-happy lak yang kuar.. Lagu nih bak kate orang ( asyik-asyik oarag, tak pernahnya kata-kata aku ) mampu membuai perasaan dan meransang emosi... tak kirelah negatif atau positif..
# ok nexttt.... #
Naa..na..na..naa.....
The smell of your skin lingers on me now....
You're probably on your flight back to your home town...
I need..............
# Aikk!! lagu melankolik lagi......#
Kesimpulannya...aku memang takleh dok berseorangan... mula lah jiwa kacau!
Sigh~

2 comments:

qaby said...

tula..asl duk sorg2 jek mesti pikir bukan2..tetibe je emotional..hee

yOuJiE.. said...

btol..btoll...x paham la kan..
haihh....nasib ramai kwn seperjuangan...
hehe.....syg kawan!!!!