9.1.09

Kawan...


..Menarilah dan terus tertawa..
..Walau dunia tak seindah syurga..
...Bersyukurlah pada yang kuasa...
....Cinta kita di dunia.....
....Selamanya....
Selamat pagi dunia!!!
Lately penulisan aku makin nggak pasti dan nggak penting sekali, makanya pada siapa-siapa yang sering berkunjung ke sini..terima kasih yaa...ku kirakan kalian amat sukakan aku...itu aja hehee.... Wah!!! Perasan bagus bangettt....
Biarlah...ske hati aku dan ske hati kalian yang berhak memilih...
Rencana hari ni sekadar mendefinisikan kawan...hehee..mengapa tetibe aku nak mendefinisikan nih ehh.... Hurm, maybe sebab sejak kebelakangan ni aku banyak terfikirkan persahabatan-persahabatan yang terjana..terjalan..terjalin mahupun terbantut di sekeliling aku....
N i was thinkin like diz......

10 definisi kawan

1, Kawan tu bukan macam main FUTSAL. Mula-mula kejar..dapat sepak...

2, Kawan tu bukan macam main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak...

3, Kawan tu bukan macam main RAGBI. Mula-mula tangkap..dah dapat tendang...

4, Kawan tu bukan macam BARANG KEMAS. Waktu baru beli..dah sengkek gadai...

5, Kawan tu bukan macam PELANGI, Hari cerah takder..hujan gerimis baru muncul...

6, Kawan tu bukan macam KERETA, Rosak sikit jual..amik keta baru....

7, Kawan tu bukan CHIPSMORE atau DANONE..sekejap ader sekejap tidak..

8, Kawan tu bukan macam BANK, Bila da takder duit..gi sana amik..

9, dan kawan tu bukan gak macam PAMPERS..da pakai buang..

10, Kawan tu macam ape lagi eah...kawan tu macam AWAK yeng tengah bace ni la...manusia kan multi peranan di dunia...

Sebagai anak..kakak..adik..abang...kekasih..tunang..suami..isteri...guru..pelajar... dan seorang kawan pada kawan punye kawan....Bagi aku, kawan takkan buat kawan die menangis atau bersedih...

If terjadi gak camtu, means kawan tu tak cukup ZAT PERSAHABATAN & KASIH SAYANG...dan wajar untuk kite lupekan atau kite anggap sebagai kawan picisan...

hahaa...kok bisa gituh????

Salam Jumaat yang TERINDAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: