17.2.14

Matilah jua bersama aku ini.

Aku bertemu, cinta yang tersangat indah..
Aku lalui hari-hari dengan mengutip harapan demi harapan,
..impian demi impian..
Menganyam angan demi angan..

Yang ku lihat, hanyalah mawar nan mekar..
Cempaka berseri,
Melur mewangi...
Yang ku sentuh, hanyalah sucinya embun pagi..
Heningnya air dikali..
Udara nyaman pagi hari..

Menyanyikan irama syurga..
Menari bercanda bermesra..
Inilah titian aku ke pintu syurga.....
Aku yakin, ini yang selama ini ku damba..

.....

Kemudian cinta ini menggilis tubuh aku..
Kaki ku lumpuh, hanya mengesot..
Tangan ku kudung, tak mampu mengesat...
Tubuh kian kaku, bernafas berat.. ...

Walaupun itu, 
Ada hati masih berdenyut, menanti harapan akhir..
.....cinta yang bersisa buat diri.
.....nyawa yang dicintai hadir memberi simpati.
Aku menanti..
Aku pasti.

Melihat insan lain menuju titian yang aku ingin pergi..
Menangis aku sendiri, 
..itu bukankah milik kami?

Namun....
Penantian ini makin menghiris hati..
Luka melarat menjalar hingga ke titisan darah terakhir..
Bisa dia beri,
..bukan calangan tubuh untuk bertahan lagi..
Pisau dan belati,
Mencungkil nanah benyiat isi..

Lalu aku pun mati.
Menggenggam memori cinta ini.

Ada air mata di pinggir alis..
Buat kenangan jika dia kembali,
..menyapu jasad tidak bernadi,


Matilah jua dia, dalam hati ku ini...

No comments: