18.2.14

Biarkanlah berlalu..

Dari saat kite bertamu,
..mungkin itu tidak seharusnya pernah berlaku..
Maafkan aku menangis disisimu,
..disaat lemah daya dan perasaan kala itu.
Membuat kamu terpaksa melindungi aku.

Masa berlalu,
..mulai menganyam hasrat ingin bersatu..
..perasaan berbunga bermadu,
..hati menahan rindu,
Menantimu kan selalu disisiku..

Kuasa tuhan nan satu.

Cinta membutakan aku,
..hasrat menjadi debu,
..bila melihat dirimu bukanlah lagi yang ku kenali dulu..

Luluh hati,
Berkecai harapan...
Tiada kekuatan untuk kembali lagi,
..setelah nyata antara kita ada rasa cinta..
Berbelah bahagi berselerakkan merata..

Antara engkau dan dia, 
Antara aku dan dia,
Antara aku dan mereka..
Mengapa ?

Pergilah menabur cinta..
Lepaskan cinta tiada bernyawa..

Mungkin terlalu aku menagih cinta darimu,
Lewah aku menagih cinta penciptaKu..
Mungkin kuasaNya mencelikkan aku,
Merangkul kembali aku kesisiNya seperti suatu ketika dulu..

Kasih sayangNya menyamankan aku..
KecintaanNya tidak meyakitkan aku..

Cinta kita, 
..biarkanlah berlalu..

Untuk kebaikkan kau, dia dan aku.

No comments: