10.10.12

Mengapa blogging?

Aku suka blogging... suka sangat, sebelum ni tulis diary and those diary akan hilang merata-rata dan akhirnya  bersepah and semua orang ambil baca..time-time macam tu mula  rasa nak bunuh diri sebab malu.. Mujur, sejak ada kemudahan internet di uni, blog aku anggap sebagai teman rapat...medan meluahkan isi hati..kegeraman diri.. tempat mengikat memori malah tempat bercerita perihal angan-angan dan impian yang tak bertepi... i luv blogging.*macam iklan plak  Tak sedar dah lebih 5 tahun aku berblog, pernah populer di uni sebab blog and blog pernah masuk majalah walaupun tak best lansung... tapi waktu yang berjalan akhirnya blog aku seakan dah tersadai sikit, orang dah tak baca pun sebab aku dah tua tak howt dah...aik? boleh camgitu? *Ngokngek

Aku suka baca blog orang, mostly lifestyle blog.. aku dapat melihat kehidupan orang and melihat kejayaan-kejayaan orang-orang yang hebat di mata aku.. kadang-kadang melihat kegembiraan-kegembiraan orang...cukup menggembirakan aku juga.. Selalunya kalau baca blog happy-happy, mula aku rasa down sendiri..kalau blog orang berjaya dalah hidup and bahagia..aku end up moody balik, auww....so childish !!! Tapi kan jarang pula aku jumpa blog yang sedih-sedih.. Hmm...setahu aku, blog yang sedih-sedih blog aku youjie ni jerlah.... hampeh kan. ~___~' Maybe aku seorang yang tak suka kongsi kegembiraan, tapi suka kongsi kesedihan... but why why why...dunno .

Blog aku, rahsia aku..tapi kenapa aku tulis rahsia di maya yang sah-sah sekampung malah sedunia boleh baca? Risiko menceritakan segala di blog banyak, sesetengah akan assume aku ni seorang yang macamana macam ni camtu..even tak kenal.. hahhhh...bahaya. LetSay aku tulis sedih-sedih memanjang tapi sebenarnya tengah happy...camner tu? Bipolarkah akuh? Pfft....macamana kalau suatu hari nanti aku nak minta kerja, terus bos company tu stalk blog aku yang hampeh and sedih-sedih ni...terus tak dapat kerja, camna?

Tak kisahlah, aku memang tak kisah dengan orang as long orang tu tak bagi aku makan pun.. memang aku makan suap sendiri kanz..kanz.. *gile egois! so aku akan tulisss jer ape pun, kalau buku aku contengg jer ape pun...dah nama buku aku, blog aku...tak suka sila pergi dari sini...nyahhh kau dari sini..hiks.!

Ape aku buat today? Today seharian tidur. Tak produktif.. orang call tak angkat...office cari tak jawab and segala-galanya aku lengahkan...aku tak ada mood. Aku childish gila di bilik menangis sampai lapar than makan sambung nangis than tidur.. ok itu memang childish. Dah umur 25 tapi masih sifatnya macam 16 tahun tak ubah-ubah...bosan dengan diri sendiri yang makin hari makin tak matang... huh kenapa begini yer... :(

Dalam hidup aku, 2/3 dihabiskan dengan menangis, ada orang panggil aku kememe... sikit-sikit nangis nangis nangis.... maybe sebab tu ada orang cakap mata aku cantik, yukks..tuih~ Aku nangis sebab tangisan meredakan aku...tangisan tu seolah-olah method yang paling effective untuk memujuk hati aku... no one else boleh faham isi hati ni selain diri sendiri...so? Nangis jelah..bukan rugi... :)

Makanya, aku amat memerlukan blog...blog buat aku reda, buat aku tenteram dan buat aku rasa ada seseorang yang memahami aku dan sedia ada buat aku curah perasaan dan luah kesedihan.. ade ker oarang yang sanggup buat semua tu dalam dunia ni? Tak ada kan..sebab tu aku pilih blog.

Terima kasih blog.


No comments: