22.10.12

Belahan Jiwa?


Selamat bekerja kepada semua, selamat bekerja pada diri sendiri juga... :)
Ehem..ehem..
Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan...esok adalah impian...
Sejauh mana kita bijak mengharungi titian?
Setangkas mana kita bisa terungi halangan?
Dimanakah benteng keimanan?
Dimanakah taraf kesedaran?

Aku...manusia biasa bijak berkata-kata..
Manusia biasa sering membuat cela..
Dan aku manusia biasa, 
yang sering mencuba memperbaiki bila terleka...

Sejauh mana aku akan selalu mengingati kata-kata nasihat..
Selalukah aku peka pada yang setia bila rasa suka datang menghambat...
Sedarkah aku akan air mata yang menitis dan hati yang tersiat..

Aduhla seorang aku...
Nyata persis burung terlepas sangkar emas..
Jelas langit biru ini aku tawan hingga hampir aku lemas...
Memang hati ini tiada sekelumit rasa puas...
Syukurilah, adakah aku pantas?

Terima kasih..
Terima kasih pada yang memberi perhatian..
Terima kasih yang lemah lembut menegur tiap kekhilafan...
Terima kasih kerna tidak serik menjadikan aku sandaran...

Sandaran hati, sandaran jiwa..juga sandaran bahagia...
Terima kasih tuhan, Kau temukan aku dengannya....
Si belahan jiwa. 

(✿◠‿◠)