29.10.10

Pagi ini hujan renyai-renyai.. Emosi yang dipengaruhi cuaca mulai menjalankan tugas menghantar signal ke otak.. '' psst...sedih cepat, tengah hujan ni..renyai-renyai plak tu! '' Aku dah cukup matang untuk ikut kehendak hati yang melulu dek termakan hasutan otak yang dipengaruhi tempias kuasa cuaca...

Aku cool jer... Tak nangis tak sedih tak kememe....betul.

Jarum jam menunjukkan angkat 6 yang pendek, dan 12 yang panjang. Baru azan...cantek! Dah brapa lama aku tidak kesubuhan subhanallah.. Itu urusan aku dan Dia.

Selesai segala mak nenek.. Lepak di ranjang melayan lagu M.Nasir.. '' Dalam hutan ada taman..dan dalam taman ada puterinya...lallaa...dalam aku ada dia...dan dalam dia...lallaa'' Sedap mainan irama dan lirik mamat ni bancuh..tapi dah tak berapa virgin bila Adnan Sempit ubah jadi ' dalam hati ada taman '.
Tak kire la..aku menganggap Adnan Sempit tu memplagiat idea M.Nasir..


Aku tak peduli.

Stalk gamba mamat-mamat hensem di mukabuku kadang-kadang fun jugak. Pagi ni, seorang junior yang terkenal berjaya di stalk oleh aku. Takyah tanya siapa, buang masa ja. Bukan sengaja tapi tak ada pilihan. Tujuan stalk pun bukan ingin memenuhi hawa nafsu pun, tapi sekadar melihat kehidupan orang... Reasonable?

Lalu....
Aku terimbas aku yang dulu dengan aku yang sekarang dengan mangsa stalk aku pagi ni. Dan aku dapati...aku dah hilang momentum lama aku. Aku melihat aku di dalam lelaki itu dan aku sendiri merasakan aku yang original dah kurang original. Ok aku dalam lelaki tu maksudnya bukanlah aku dulu lelaki pastu buat plastik surgery kat thailand jadi perempuan cantik sebegini. Tapi zarah aku yang dulu seakan wujud pada lelaki itu.

Hampeh la tulis benda macam ni.

Buat selirat otak.
Nak gi kerja..kerja...kerja...
......................................................
Apahal la Prasat nak aku cover event 8am-6pm ni selama 3 hari berturut-turut???? Aku tak rasa budak uni. nak layan news story Asean conference mass comunication iY&%^&RFE tu semua... Aih!!! Owh Prasat orang atas aku la, die lecturer... Gila gampang la nak buat benda tak berfaedah ni... Last-last news keluar 2 minit jugak... WARghh!!!!
Mula aku nak claim gaji double...!!!
Boley??

No comments: