3.11.08

Kisah Cinta CHEN & WU..

Penah ke gi negara China? If berezeki lebih ke sana, jangan lupa kunjungi tembok cina.. Waaa...aku penah beberapa kali bermimpi berada di atas jambatan gergasi tu.... PLUP!! aku terjaga balik..so tak sempat nak citer lebih-lebih...hehee
:cinonet_40:
Tembok batu ni sejauh 36,000km..nazak gaks if nak bertatih nih.. So, penah terfikir kah anda betapa keringat..darah...dan air mata yang telah tekorban...huhuu...aku dapat bayangkan betapa sengsaranya rakyat yang dikerah...huk..hukk...terimalah lagu kebangsaan :

...Demi negara...yang tercintaa.... Ku serahkan bakti penuh setia.... Demi raja..yang...disanjung tinggi... Kesetiaan tak berbelah bahagi...kepada pemimpin...bla..blaa...
(Hurm..macam sesuai jer lagu ni.. )
:cinonet_23:
Ok, dulu..kerajaan China amatlah besar dan kuat, dengan terbina tembok cina makin kukuh dan masyur lah negara China, hingga mustahil meriam besar dapat menembusi gerbang istana maharaja iaitu Forbideen City. Lalu, terfikirkah kita bagaimana China tersungkur dalam peperangan semasa pemerintahan Dinasti Ming..

Kerana CINTA... Ya..hanya kerana CINTA....
:cinonet_24:
Maharaja China memang terkenal dengan gundik-gundik yang beribu-ribu, walau bagaimana pun dia masih berminat terhadap gadis bernama Chen. Tetapi sebenarnya, Chen ialah kekasih kepada Janeral Wu yang merupakan kepala tentera kerajaan Dinasti Ming saat itu...
:cinonet_11:
Setelah Maharaja mengambil Chen sebagai gundiknya, Janeral Wu amat kecewa dan tercabar serta marah sekali terhadap maharaja, lalu pada saat kerajaan Ming sedang berjuang menentang pencerobohan kerajaan Manchuria. Walaupun kerajaan China dikawal oleh tembok besar, tapi askar-askar Machuria dapat menerobos sempadan lalu sempai ke luar kota Forbideen City.
:cinonet_41:
Sebenarnya, telah berkali-kali askar Machuria terpaksa berundur sama ada untuk menyusun strategi atau memang telah tewas. Sememangnya tiada alasan lansung untuk askar Manchuria mampu menewaskan askar Ming yang telah dilatih untuk mempertahankan kerajaan hingga ke titisan terakhir.
:cinonet_39:
Lalu..saat kegentingan menerima serangan dari askar Manchuria, saat itu jua Janeral Wu telah membuka gerbang utama Forbideen City hinggan memeranjatkan askar yang lain hingga masing-masing kelu tidak mampu berbuat apa-apa.
:cinonet_46:
Dalam saat yang tidak terhitung sahaja, kerajaan Ming rebah dan keseluruhan istana yang luas lagi kukuh itu pun jatuh. Maka berakhirlah kerajaan China dari dinasti Ming.
:cinonet_05:
Semuanya disebabkan Cinta...
Hanya oleh Cinta....


:cinonet_10:
Demikianlah kekuatan cinta yang mampu membuat seseorang itu kehilangan akal dan juga boleh membuat seseorang itu menjadi berkuasa...
:cinonet_07:
Lalu...CINTA kita seperti mana ya........
:cinonet_17:

2 comments:

Anonymous said...

mcmc pernah baca...ni bukan dalam buku Dr Tuah HM tu ke...hikhik...ayg

Anonymous said...

tahu pun...pas bc buat kali ke1000 td ptg, rase nk citer kt sini lak.....x ley kew... wekk