30.12.11

Malam Kita

Di hamparan ini,
Aku mengusik hati bertanyakan sepi,
mengapa kau masih disini?
mengapa belum kau pergi?
mengapa membelenggu diri?

Pada hujung sayap malam aku termenung,
aku berdiri..
Menatap langit yang setia di sisi..
Yang tak penah meninggalkan aku sendiri..
Bertanyakan mengapa dia masih setia ?
dan mengapa dia tega melihat ku terluka?
bertanyakan dimanakah si pungguk yang selalu dia puja...

Membujuk rasa,
lantas ku biarkan tiupan bayu membelai sukma..
ku pejamkan segenap suasana,
dan ke redhai tubuh dijamah gang gelita..
ke pujuk hati biar terus merelakanya...
ku pujuk bibir agar selalu tersenyum gembira...


ku pujuk...

lantas ku peluk....
Sedang hati memasang doa..
Bahagiakanlah segenap rasa..
Bentangkan permaidani seindah syurga..
Buat kite selalu dapat bersama..
Buat kau dan aku dan dia dan mereka turut merasa..
Akan keindahan malam kita..

Keindahan yang merdeka..


No comments: