29.12.11

Tentang Aku

Hari ni mejoriti warga FB/Twiteer/Blogger semua bercerita tentang drama 'Tentang Dhia'. And lepas buat beberapa self observation..and survey tak bertauliah... Mostly tertarik dengan drama tu atas sebab :

- Sweetttt.....dua-dua mati~cinta sampai mati....
- Romantikkkk.....bila Zikir ucap 'sayang' pada Dhia...
- Ohh..kalau Titanic 'u jump i jump' tentang Dhia pulak ' u die i die'..
- ...sedih bangat..tapi x puas hati ngan m.mentua dia x terima balasan...
- ...ada lagi ke wanita mcm dhea di muka bumi ni..cian dia.
- Cinta tanpa restu bak jasad tak bernyawa
- ...akhirnya....cinta sampai mati...
- Sehidup semati zikir n dhia
- Mulianyer hati seorg p'puan y bernama Dhia..cintakan suami n sanggup bermadu...

aND SOO on...semua tentang cinta cinta cinta....
Nampau nau orang sekarang suka bercinta, ops...ai pon suka! Tapi ai suka yang real-real one... kih kihh....

Then ai fikir kan balik kalau ade producer yang buat cerita tentang perjuangan atau tentang nesionalisme atau patriotik, agak-agak status-status di FB akan jadi macam ni tak :

- Ohh...tak sangka susah nak dapat kemerdekaan, kite patut bersyukur..
- Isk, isk...kalau aku hidup zaman jepun tu, mesti cita-cita aku nak jadi askar lawan jepun!
- Bangga dengan Zaki, sanggup die korbankan nyawa demi mempertahankan maruah bangsa..
- Nanti anak aku besar, aku nak suruh die tengok drama ni lah..
- Sekotak tisu abis malam ni tonton perjuangan malaya...
- Aku nak kerja kuat taknak ditindas di negara sendiri...

And so onn......

OKbye!


1 comment:

farahD said...

haha u nailed it erin!