19.11.11

Luahan seorang kawan.

Pernah tak rasa dianiayai? atau dipergunai? Atau diambil kesempatan'i? hee..nak i jugak belakang takleh blah.

Saya selalu rasa begitu, and selalunya juga saya redha diperbuat begitu. Owh..harap kamu takkan terasa nak mempergunakan dan menganiayai saya juga lepas ini. ~_~' sian la saya...

Contoh dianiaya yang saya maksudkan, kadang-kadang kawan memburukkan saya dan saya tidak tahu. Actually saya akan lebih menghargai mereka yang berterus-terang memburukkan saya supaya saya kenal perangai korang tu bagaimana rupanya, saya tak kisah...memang lansung tak kisah sebab saya pun boleh memburukkan mereka dalam masa yang sama. So fair larh kan!? Tapi kalau di depan saya menjadi angle...tapi di belakang jadi cilakel....itu memang saya kecewa habesss.... sila blah dari senarai kawan saya terimakasih. :)

Contoh dipergunai pulak, kadang-kadang kawan-kawan ni suka mempergunakan saya untuk mengisi kebutuhan mereka samata-mata. I means..ade masa yang deorang ni akan layan kite serupa tahi kucing and najis, bilamasa mereka tak perlu kita lah...tapi pada satu-satu saat atau moment yang suspicious..mereka akan datang kepada kita terhegeh-hegeh dan buat-buat terok. U know wut i mean buat terok? somethin like akan tiba-tiba sms atau call mengadu itu ini...merengek itu ini, minta layan minta perhatian minta simpati buat terokkk!! yes..itu maksud saya. Dan selalunya saat ini saya akan rasa macam SAMPAH yang tiba-tiba ade makhluk tuhan datang nk pungut buat rantai perhiasan diri. Pfft... and walau saya rasa begitu terhina, hati yang lembut seperti kapas ni akan masih juga melayan dan memberi perhatian kepada mereka... asalkan mereka gembira....

Diambil kesempatani? Ya...yaa...kadang-kadang orang nak kawan dengan saya sebab saya special. Itu sahaja. Bosan tak?????? Uwekkk! sila muntah dengan stetment tersebut...bukan lah diambil kesempatan apa-apa juz kadang-kadang saya terasa ada manusia yang mengambil kesempatan diatas kebodohan saya, mereka mengambil kesempatan diatas kebaikkan saya... kelemahan dan kelurusan saya.. oh no! please please....kalau anda berniat begitu, sila pergi dan tak tunjuk muka disini.

And saya akan sangat kecewa jika berkawan dengan manusia yang tak pandai menghargai keikhlasan dan usaha saya dalam membantu atau menyayangi mereka. Tak suka ok. Tak suka gila kalau ada kawan yang nampak sangat tidak jujur dengan kita dan kelihatan PLASTIK di depan kita. Pelastiks.. @_@'

Ohh..paranoidnyer kau bedah! hoh..tak baik buruk sangkat kat kawan-kawan minah!! aku bukan macam tu okay..aku kawan dengan kau ikhlas la joyah! Aku mana ada plastik..aku memang macam tu lah perangainya..just kadang-kadang aku taknak susahkan kau la cik temah oii! Aku ikhlas la mana ada memeprgunakan kau, kalau ko rase aku layan kau macam sampah tu sebab aku takder mood tu, ko terasa eah cik sepah!

In other words :

Haha...aku memang nak siksa kau, aku seronok tengok bila kau terhegeh-hegeh nak ambil berat fasal aku. Aku rasa puas giler... aku seronok buat kau tersiksa nak jaga hati aku..puas puass!! Aku rase bahagia bila kau risau-risau kan aku, peduli ape kan ape yang ko rase, yang penting ialah aku seronok...aku selfish sebab tu aku suka buat kau macam ni teman.. kau akan layan aku walaubagaimana pun kan..kan..so buat ape aku nk risau, aku jual mahal jelah.. ahaha...kau tak boleh kawan dengan orang lain selain aku k, sebab aku best and sebab aku dah tak ada sapa-sapa yang aku nak berkawan. Ohh..die tu? taknak lah..aku nak kawan dengau kau jer! ahaha..sebab dengan kau aku boleh buat sukahati aku takyah fikri perasaan kau and kau akan tetap melayan aku. Pegi mati dengan perasaan kau tu hahah...puas!


Kesimpulan : Baik aku berkawan dengan zombie nih..

Say hye to my lil'zombie baby~ ^_^'

2 comments:

Anonymous said...

sy pun slalu rasa mcm tu.penat sgt.kdg2 rasa nak duduk dlm gua sorg2 jd kera sumbang,hoho.tau diri ni digunekan tp redha sbb xsmpai hati nk ignore buat tak tahu.tapi at the end kena layan mcm sampah jugak.lama2 sy blajar jd heartless.jual mahal ja sng.kwn mcm biasa ja dgn smua org.tak pyh nk buat baik sgt.bkn smua org hargai pun.

Sakiinah said...

kdg2 ko gunakan aku kann kann hahaha