1.11.11

1.11.2011

Hari yang getir telah berlalu... :')

Aih, buat malu jer mengeluh-mengeluh di entry semalam ~_~" tapi mase tu, memang aku tengah nangis menitis-nitis air mata ke kertas tugasan..

Seharian juga gak tidur...beberapa hari juga bersengkang mata sebenarnya bukan sehari-dua. Beginilah kehidupan seorang pelajar master... :( dan dek kerana itu, banyak yang perlu dikorbankan....korbankan waktu libur dan waktu bermalasan di katil empuk desasiswa... waktu joli waktu dating waktu jenjalan..waktu bisnez ... tsk..tsk...

Dan sebenarnya tidaklah teruk seperti yang disangka, seandainya pandai membahagi masa.. aku? yelah...miss last minit nih memang suke cari masalah...memang suka buat hal bikin kecoh pada setiap tugasan. Tabiat dibawa dari zaman sekolah rendah lagi sumpah tak tipu... =_='

Terus teringat mase sekolah rendah, suka buat-buat lupa bawak kerja sekolah yang sepatutnya hantar on dat particular day, then bila cikgu cakap hantar esok..aku balik rumah pun still tak buat juga, esok tu datang kelas baru buat-buat terpinga-pinga sebab lupa buat...so ape macam ? apa macam? ..'' ciku, buku saya hilang ''..

Kah!!Kahh..kahh.....!!! aku ingat lai..banyak kali alasan ni selalunya menjadi, dek ke

rana malas nak mampuih..makan alasan buku hilang itu hilang, orang tu curi orang ni pinjam tak pulang, tertinggal di bus stop dan segala bagai aku pakai. Bak kata orang, kecik-kecik dah jadi pembelit... astaga... ~_~" ahaha gelak balik...
Hope dah tua-tua ni, insaf la sikit perangai tu... dats why im here....dats why i still study, sebab bila kite di medan ilmu..kite adalah dijalan yang terbaik untuk memperbetulkan diri. Kita berada di jalanan yang benar untuk membaik pulih diri. Kerna indahnya dunia yang fana ni sering buat kita lalai... jadi kita jangan tergadai! ehem..ehem.... :)

Jadi, selesai perbentangan tadi. Lega terasa...lapang di dada, walau tidak semenggah mana dan tak dapat A, at least aku berjaya buat sendiri semuanya. Syukurillah.. :') And m
alam ni rasanya seperti malam-malam yang lalu aku akan stay up untuk siapkan slide presentation esok pula...


GULPS... 0_O'

Nak present tentang scholar termasyur dalam bidang komunikasi.. Jurgen Habermas ohh........

ohh..tabahkan lah hati ku untuk meneruskan kehidupan sehari lagi ya rabbul izzati.....

dan lancarkanlah lidah ku untuk menyebut perkataan-perkataan agar mereka memahami tutur kata ku nanti ...


Doa ku yang terakhir di awal november ini,
jadikanlah aku anak yang taat terhadap ibu bapa...

murid yang patuh terhadap gurunya...
pekerja yang rajin terhadap majikanya...
dan hamba yang beriman terhadap Penciptanya....

insyallah...
GudNite! mwahhh...


^_^'

No comments: