14.11.11

15.11.2011

6.45AM
Hari yang penjang berdebar ku nantikan dari detik semalam sebelum mataku pejam. 3 alarm aku kunci risau jika aku kecundang di katil sendiri. Namun alhamdulillah..niat yang baik diganjari dengan dipermudahkan bangun pagi dan menunaikan suruhanNya dalam keadaan tubuh segar bugar luarbiasa bertenaga. TerimaKasih Kacip Fatimah Collegen dari Pearl Cafee...! :)

8.30AM
Puas berpeleseran di bilik, kini shutter kampus telah mambawa aku hingga ke hadapan office. Event akan bermula tak kurang beberapa minit lagi, sedang menanti kehadiran videographer and staff baru datang melapor diri, aku berFB/Twiteer/YM blabla...
Jennifer : Hi! Selamat pagi maaf saya terlambat sebab blabla..saya janji blabla..
Aku : Its ok..its ok takpe takpe (malas layan)
Tak lama kemudian, Daus selaku videographer pun sampai...........

9.00AM
Majlis Perlancaran Project Kelestarian ApexUsm bermula dengan gilang-gemilang al maklum ada TYT datang buat perasmian.Dalam hati terasa bersalah tak berpakaian formal. Red carpet merata alam...duh!!! backPack and jeans memang buat aku hilang keyakinan nak bertugas.. ~_~' However it'is, jamuan nasi lemak di hujung event adalah yangterbaik dari ladang.... nyummi!!!! kemudian....
Aku : Daus, Jenny..jam 11 i kena ke Unit Rawatan Pergigian ok, ade appointment.
Jenny : Okay erin i balik sama-sama Daus lah ya!
Aku : Chow!! ( melambai-lambai dan melangkah pergi..nyaris terlanggar tiang tepi tangga. ) auch..

11.08AM
Nurse : Yer dik? ade buat temujanji?
Aku : Ada kak, jam 11 sebenarnya saya da lewat sikit ni.
Nurs : Ok takpe, tunggu di pintu no3..
Aku : ( jantung berdegup pantas ) baiklah terimakasih
Kaki ku hayun ke toilet perempuan, kumur-kumur and usyar gigi depan cermin, takut terlekat nasi lemak tadi..nge..ngeehhh...
Nurse : Azrin!! sila ke dalam...
...kaki lemah longlai bersama wajah pucat lesi aku bawa ke bilik bedah, dup..dup..dup..bilik rawatan gigi jer pun, mata terbeliak menatap set-set jarum, playar dan segala jenis alatan memproses gigi..urghh!!! Jantung seperti berada di hujung tangkai hati...
Doc : Nganga ok, gigi tak ada masalah jadi saya just cuci bagi bersih karan-karang di celah gigi ni yer dik.
Aku : Menganggung-ngangguk sambil ternganga-nganga ( bapak huduh )
9&*%@)_(onyb...proses pencucian berjalan lancar dan berakhir pada minit ke 15.

12.30PM

~~senyum seindah suria~yang membawa cahaya~~~~

ohhhh..... sedetik melangkah keluar klinik, terasa puas dan yakin sekali. Walau gigi aku tak cantik tak rata tak comel. Atleast gigi aku BERSIH!!! dari gigi kau...kih..kih..kejam disitu. And yang penting mulut pun terasa seeehat!!! Mwah..mwahhh....kaki sekali lagi aku paksa melangkah ke office. Jam 3 ada tugasan lain menanti...

1.00PM
Menyiapkan kerja di office, itu ini itu ini blabla..blabla...editing-editing...

3.00PM
Majlis Penutup We Care Usm di Galeri Tuanku Fauziah pun berlansung, berlepak sama teman-teman media yang lain and berborak-borak dengan kawan-kawan yang aku jumpa disana, sambil selam minum air. Tiba-tiba...
Aku : ( takut-takut ) Pn, ingat saya lagi?
Pn.Ina : Kenapa tak ingat, awak kan student grafik saya 2tahun lepas!
Aku : ( Telan air liur ) a'ah..ingat cikgu dah lupa. Anyway tahniah dengan anugerah tadi tu.. *salam
Pn.Ina : TerimaKasih, awak jugak yang buat bunga felt semua tu kan?
Aku : Ya..ya..macamana pn. tahu? ( sengaja menduga )
Pn.Ina : Kan masuk Tv and paper dat day?
Aku : Ohhh...hehe..terharunya pn. ingat saya balablabal..
Pn.Ina : ahhaa...boleh minta no hp? Buat miscall hp saya ok.
Aku : Ok, jap...
&^%$90*&^$_ ( malas nak citer satu-satu... )

Tapi..... ~_~' kenapa dia minta no hp kuh?

5.00PM
Berjalan pulang bersama Daus setelah selesai tugasan. Mengusung perut bonyot yang dipenuhi dengan keripap 3 biji, cucoq keria 2 biji, and seriMuka 3 ketul sama kopi panas and mehun singapore. Pergghh..rizqillah. :) Tiba di office.

Pengsan di sofa....mata terpejam, badan direhatkan...

5.04PM...
5.09PM..
5.15PM...

Kringgggg!!!! sms : Rin, nanda ondaway ke kelas. Jum!! ( sorta )
SMS REPLY : ok rin ondaway.
...kusyen ku baling ke tepi, dengan langkah berat dan lemah longlai...aku menuju ke kuliah .
** yA, memang aku bebal!

6.00PM
Pintu dikuak, lantas melihat teman-teman telah sampai..mengambil tempat di satu sudut dan berazam untuk lena sepanjang kuliah. ...dan siapa sangka, aku benar-benar di awangan sepanjang kuliah sehingga 1 perkataan pun tak termasuk di kepala...duh!!!

7.30-8.10PM
Berhenti solat maghrib, beramai-ramai lepak bilik RO untk solat dan bergossip! Uhh...kak azimah tak tega melihat aku yang kelesuan lantas diurutnya kepala dan bahu ku. Demi Allah terasa bagai di syurga.. :') macam nak nangis, ada orang seprihatin begitu. Sepanjang sesi gossip aku diurut-urut dan di bebel-bebel...
Kak Azi : Isk kau ni erin, angin sampai ke bahu ni kruk krekkk krukk..
Aku : Hah? macamana tuh? kenapa?
Kak Azi : Ini tandanya tak cukup rehat dan tak cukup tidur. Stress nih erin... ( sambil tenyeh-tenyeh bahu and kepala...serius bagai di syurga.... )
Aku : HUk..huk yeke, then gimana..akak urutah..
Kak Azi : yalah...yalah..blabla*&^$^%^)
Aku : thanks akak...huhu terharu blabalab laa...
...sesi ke-2 kuliah, aku cergas dan ceria dan sangatttt...bertenaga!!!
( ohh..terima kasih kak azi, terima kasih.. :') ... )

9.30PM
Pulang!!! bersama kak zaza, hajar, raqib, haja maidin, nanda, ivy..makan charkutiow!! and bincang hal-hal thesis and kerja-kerja... saat ini, sangat bahagia...sumpah bahagia...aku benar-benar sayang mereka semua.. :)
Aku :..mm..nanti dah grad mesti rindu saat-saat begini kan.... :(
Mereka : hoi! gila....1sem pun tak abis lagi dah fikir bukan-bukan, isk...
Aku : Ahahaha..realiti....

10.00PM
Antara berbaring terus atau mandi dahulu dan solat. Aku memilih mandi solat dan akhirnya baring.... laptop ku capai ke riba, ku menaip suara tanpa nada...

Dan inilah terhasilnya coretan kisah aku dan dunia...
Kisah aku dan mereka..
Kisah aku dan persahabatan..
Aku dan pekerjaan..
Aku dan cita-cita..
Aku dan impian.......

Assalamualaikum...gudnite!

No comments: