24.8.11

Muntah bara jadi salju.

Aku syak, bilangan stalker aku makin ramai.. walaupun dalam hati ada rama-rama bernari-nari.. tapi luar hati ade salji yang turun membeku.. salji itu yang memberi kedinginan kepada sang rerama untuk terus bernari... klise tapi tak ironi.

Ape nih?

Ape aku buat minggu ni? Hati ni ade api yang berbara bila aku cakap aku busy tapi orang fikir aku buat-buat busy. Lantak koranglah.. wall FB aku sukahati aku.. Status tweeter aku sukahati aku.. tapi pernahkah aku fikir wall aku ker...status aku ker.. sukahati orang lah nak kata apa pun jugak sebenarnya...

Ape nih??

Tadi aku bertelagah dengan adik aku, satu-satunya adik aku di dunia yang aku anggap adik.. tapi orang kata, yang paling kita sayang la endsup akan bagi kita tahi kucing tahi unta tempek dimuka... tapi ape nak buat, dah nama pun adik. Sedarah sedaging... tahi-tahi pun.. aku sayang jugak dalam hati ini sebenarnya..

Katanya, manusia sekerang terjerut dengan masalah dan tidak sedar dengan kesalahn diri... katanya, seorang bapa harus bertanggungjawab atas amanah tuhan yang diberi.. maksudnya anak lah.. Katanya lagi, manusia yang jahat tak semestinya berkahir kehidupanya dengan kejahatan semata..katanya blabla..malas lah aku nak type, kasi hangin!

'' jadi! ko teruskanlah kehidupan ko tuh...dengan harapan mati masuk syurga?! camtu?''

Aku dah punah harapan dah...kalau diteruskan menasihat anak-anak muda tak cukup panjang akal ni..memang boleh gado kasi panas hati ja.. berkat bulan mulia, aku tonedown corversation kami.. last-last.. selamat! Tak gado..tapi berakhir dengan kata-kata ego masing-masing..

Aku kakak...peduli apa aku ko nak main ego dengan aku, last-last kau cari aku... last-last aku tolong kau sebab sayang punya hal... last-last aku maki lah kalau aku dah tak cukup menahan sabar...

Lelaki ni lambat matang kata orang, tapi kalau dah matang tu,jadi orang tua-tua.. tapi sementara die nak faham tu..makan masa dan makan sabar.... aku pegang dengan kata-kata sebegitu, aku kunyah hadam simpan dalam hati paling dalam.. aku semai rasa sabar di kelilingnya... aku tarik nafas...

Aku lepas.. fuh~

Lepas isya'... Semasa membaca kalam tuhan, tiba-taba hati tersentuh hiba.. mengapa ya? Mungkin hati dah sejuk dan redha...dah pasrah kepadaNya... Dah lama aku tak baca rasanya dekat seminggu...baca kali ni pun niat baca pada awalnya sebab excited baru beli kalam baru siap ade code tajwid... hampeh tak niat? Tapi takper, kali ni aku baca pun insyallah lancar dan ade tafsir pada each patah perkataan... buat aku makin yakin membuaikan syair indah nurkilan al karim yang satu...

Di sudut hati, sejuk hati yang membara siang tadi....
Lapang rasa dada yang dihenyak garuda gusar lagi bengis petang tadi....

Kasih-sayangNya dapat aku nikmati perlahan...

Harapan hambaMu ini,

Aku ingin menjadi insan yang mampu merubah satu-satunya darah daging aku tu.. walaupun aku masih buntu, tapi tak siapa tahu sejauhmana kemampuan kudrat yang satu ini mampu tuju....kalau usaha mesti boleh! Kalau sabar pasti berhasil!
Dan aku percaya... disana ada jawapan yang menanti..
Di sana nanti, aku akan menjadi lebih berani..

Disana tu dimana?


Ok lah, dah puas meluahkan perasaan ...
Nak sambung kerja...
Aku suka kerja, ia buat aku rasa berguna..

PEACE!

No comments: