26.6.09

Pesanan terakhir Mikaeel ....

Hari sekali lagi berlalu..Sedangkan aku masih sendiri..

Mengapakah ini terjadi..Ketiadaan mu disisi...

Ucapan perpisahan tak pernah kau lafazkan..

Siapakah mampu memberikan jawapan..

Perlukah kau pergi dan..Membiarkan duniaku sepi..

Saban hari termanggu ku sendiri berbicara soal hati..

Bagaimanakah cinta bisa pergi..

Lantas terdengar bisikan suara di kuping..

"..tidak kau berseorangan...aku disini menemani mu.."

"..biar kau menjauh..aku tetap disini.."

"..kau tidak akan keseorangan...disini aku bersama mu.."

"..biar jasad dipisahkan..dihati kita bersatu.."

"..percayalah kau tidak bersendirian.."

Lalu di malam itu..

Seolah terdengar suara tangisan..

Mengharapkan aku datang...memeluk mu dalam rangkulan..

Hasrat dan impian mu telah ku dengari..

Lalu biarlah ku tanggung segala beban mu dihati..

Inginku gengam erat tangan mu..

Dan selamanya kite menyatu...

Kasih...bisikkanlah madah itu..

Pasti berlari aku kembali mendapatkan mu..

Dan kasih...ketahuilah oleh mu..

Kau tidak akan sendirian...

Untuk mu akan senantiasa aku adakan....

P.S : Ini pesanan terakhir dari Mikaeel Abdullah buat aku semalam.. dan aku percaya bintang di langit akan sentiasa memancarkan sinarnya menemani kita semua...Al-Fatihah..

No comments: