11.6.09

Hari Semalam..



( Gamba minggu lepas )

Hari dimulai dengan mood senget ..rambut aku serabut sebab malas shampo dari 2 hari lepas.. Jerawat penuh di sekitar dahi lantaran Garnier aku dah kehabisan 2 minggu yang lalu..nak dibeli..sayang duit lak... Haih~ Nasib ada rambut untuk ditutupkan...tak lah nampak aku minah selekeh... Tapi rambut aku hari ini rasanya dah cukup begitahu sedunia yang aku memang selebet!

Hari berbaju kurung membawa maksud "hari malas" bagi aku...tak berhasrat untuk mengikuti mana-mana liputan sebab aku akan rasa tak selesa dengan baju panjang paras lutut dan kain labuh nih.. Mm..ni memang baju pinjam sebab aku memang hanya ada 4 helai baju kurung dalam almari baju... Dan aku senyap-senyap setuju didalam hati kata-kata Lila tadi... "...aku tengok bukan hang pakai baju, tapi baju yang pakai hang lah ! "
Kesian kan~

Mm...semua di bilik berita saat ini sedang membuat persedian untuk liputan berita.. Antaranya En.Phil yang sedang on da way buat liputan mengenai Sejarah Jeti dan Fizi yang menunggu masa untuk liputan di Komtar tingkat 28 dan En.Muise yang belum kunjung tiba untuk liputan USM... aKU..mm....tengok lah~

Di kantin..semua staf tengah bergumbira menjamah nasi lemak hangat...sikit pun tak mampu menggoda selera aku saat ini yang tengah membeku...lidah dah semacam tiada deria... Yang aku tahu, aku kesejukkan di ruang ini... Walau aku tahu semua di ruang ini merungutkan bilik yang panas lantarantiap air-cond yang rosak.... Tapi kaki aku lebih sejuk dari ketulan ais batu..... Camner tu...

Ku renung wajah demi wajah dan ku sambut tiap pandangan dengan senyum palsu ciptaan sendiri... Bukan niatku membohongi, tapi sumpah wallah aku takda mood untuk senyum hari ni...atleas aku cuba kan... Mencoba menjadi Positif dimata orang lain.... MM...saat ini..hati sedikit terhibur dengan keletah hilai tawa mereka di kantin yang dapat ku lihat tembus dari kaca hitam bilik berita ini...

Cukup sampai sini...tak berniat menjadikan medan maya ini sebagai tempat menghambur kata sedih bernada melankolik lagi.....tak hingin juga aku dianggap tipikal... Yelar....tipikal perempuan EMO...kan?.... Mmm..jum gelak...

Hihihiii.....

No comments: