22.12.14

Bayi 39minggu!!

Dikesempatan yang berkesempitan, aku ingin mengucapkan salam doa selamat kepada ketiga-tiga subjek diatas. Kak Iati yang bakal menamatkan zaman bujangnya pada tarikh aku memulakan zaman jadi mak-mak dan Lalinda yang akan mengerjakan ibadah umrah pada bulan serupa.

Alhamdulillah....semoga persahabatan sejati ini kekal abadi hingga ke syurgawi.  :')

Hanya Allah mampu membalas rasa syukur tak terhingga aku, kerana dipertemukan dengan kakak-kakak sebaik mereka. Ohh..bukan 2 orang ni sahaja. Aku ada Kak Naddy, Kak Sarah & Kak Fairuz. Juga soulmate aku Juliet Oii. Mereka adalah angel.... bidadari!!!

Mereka sanggup menghunus pedang untuk membela aku ini tanpa usul periksa. See...girl-girl memang begitu....tahap mempertahankan kawan NO1!!! Relevant atau tak...no-2!

This is my current tummy!!! Perut aku dah tidak bulat elok..sekarang boleh mencapai tahap heksagon, pentagon dan tah ape gon lagi. Sebabnya ikut sukahati baby aku nak decide mengherotkan perut ibu dia gumana. Tapi selalunya camgini la....sebelah kanan tu macam full...solid...mampat. Belah kiri tu macam kosong anginnn je... orang cakap anak perempuan memang suka side kanan. Camtula kot. Mana-mana lah dear darling baby......

Dah masuk 39minggu, baki 7 hari menuju hari aku bakal membuat marathon di atas katil LR. Mental fizikal insyallah aku dah sedia... nak menghadapi sakit contraction pun insyallah aku dah ready. Huhuu..padahal sakit sikit aku dah nangis nenyangTimah...cemana? Tapi apa pun...sebagai ibu..aku perlu hadapi semua ini. Kalau beranak tu sakit teruk-teruk, takkan wujud perempuan beranak 12 atau perempuan hobinya mengandung macam cikgu sejarah aku dulu kan...ops!

Sekarang ni, perut adalah super sendat dan sangat lah sempit. Sampai aku boleh detect dimana siku, lutut, bontot anak aku nie...dia suke la seret sikut di sisi rusuk kiri aku. Kalau dengar suara ayah kesayangan dia tu...memang dia aktif. Lambat lepa panggil..''baby...mana siku ayah nak tengok..'' sretttt...dia seret tunjuk.. minta tendang pun dia boleh buat wa cakap sama lu...anak gua memang dengar kata! Hihii....


Ni pic lastweek....pi Toy Muzium Batu Feringghi. Perut macam tu la...ada cakap besaq ada cakap kecik. Yang penting..lepas keluar baby aku kena kecikkan badan balik. Aku nak sarung Levis size 26 aku tu balik ok. Memang dengar macam impossible sangat. Tapi aku akan buat!!! Nak jadi hot mama okay....diulangi HOT MAMA! Dengan hot baby! hahaaa..verangans...

Saat ini, aku hanya menghitung hari, hari-hari pujuk baby ''...keluar lah nak...keluarlah...kawan2 ibu semua due date sama dah keluar baby depa...baby seronok kot dalam perut ibu nie...aishh..jum jum keluar kita main jahit-jahit ....'' Tapi idok jugelah dia keluar...aku risau dia keluar weekdays..aku dah la sensorang kang maraung sensorang sementara laki aku sampai. ISK!!!!

Lately, aku selalu loya dan nak pitam bila jalan lama. Mungkin tekanan darah rendah aku dah datang balik. Jadi aku makan banyak...nak balance -kan darah. Yelah...kami berkongsi sumber darah...aku kena makan banyak benda berdarah....heheheee...darah...darah......

Akhir kata, doakan ini post terakhir aku semasa hamil, next post adalah gambo-gambo bab Sofea aku....ohhh tak sabaq nak tunjuk pada donia.......my super girl!!!!!

Kepada yang belum ada rezeki, aku doakan korang sabar dan tawakal. Jangan dipaksa jangan tertekan. Rezeki anak akan datang sesuai pada waktu yang paling sesuai untuk kita. Macam aku...kawen terus dapat anak sebab aku kan yang tak tahu nak kerja apa...tuhan bagi la aku kerja mengandung dulu... waktu paling tepat dah ditentukanNya. Kita sebagai hamba takmau-takmau engkar atau merungut...... insyallah aku doakan. ( doa ibu mujarab uols :p )

Oklah bye!!!!
xoxo

No comments: