13.9.11

Bidadari virtual ku..

Sering saat, detik ini.. aku sudah mulai lena dalam dakapan sang bidadari kayangan.. Yang sering hadir menghiasi mimpi indah malam aku yang keseorangan.. tapi malam ini, bidadari itu tiada kunjung tiba lagi, lantas membiarkan aku kesepian menjenguk-jenguk di luar jendela. Menantikan bayangnya.....

Sering detik, saat ini aku sudah mengucapkan selamat tidur buat dia.. dan telah aku pinta sebuah ciuman tanda kasih mesra... Tapi malam ini aku tiada siapa-siapa.. apakah bidadari itu akan tiba-tiba muncul di jendela?

Apakah jalan ke jendela telah tiada di matanya?
Apakah buian mimpi telah mengulitnya sehingga lena..
Atau aku, telah dilupainya...

Selamat malam wahai sang bidadari...
Kan ku menantimu sepanjang malam ini berlalu.....
sehingga terbit mentari memadam setiap nafas rindu...

:')

No comments: