21.6.11

Bila mulut tak bersuara, jari mulai ligat menaip kata-kata...

Hari ni, ditemani 8 ulas rambutan pemberian mama...aku makan sorang-sorang as lunch.. thee..hee...kemudian azan.... kaki ku langkah ke surau belakang tu, then patah balik sebab sunyi and horror.. =_='

Urm..gatai ke tak gatai kalau ade makan free event tadi tapi aku cabut lari? Actually aku tak cabut lari juz jalan pergi jer... malas la nak makan walaupun nampak sedap tengok tadi... kalau aku makan, kerja mesti bertapuk membanyak mengembang... cannot cannot! plz...nanti kerja banyak sape nak updatekan blog nih? kau?

Kite upload gambo dari photobooth ni sebab...sebab.... nak citer fasal rambut kite...hehe dan dan tuka 'kite' bajet macam paling cute di dunia...tuih~

Rambut! dalam bahasa arabnya 'shak'ruun' aku ingat sebab
dulu belajar al-luqatull al-arabbiyah.. maka, dalam bahasa mandarin pula tou'fah..aku ingat sebab Mandarin bahasa ke-2 aku selepas melayu... dalam english pula, merangkap
bahasa ke-3 aku, rambut dipanggil fur... muahahaa!!! HAIR la tongong!!!

ok wuteverit'is...rambut adalah mahkota wanita, rambut adalah aurat dalam agama islam, kenapa aurat? Bolah tak nak citer next entry sebab sekarang nak citer fasal lain..kalau citer disini nanti tak jadi planning asal yang membawa kepada entry sekarang.. boleh eah?

ok, sebenarnyer aku nak do somethin kat rambut aku larh...seumur hidup tak pernah buat rambut di saloon okay, kalau tua nanti ngidam sape nak jawab? orang pernah buat rebonding...curling...relaxing..perming segala..
aku? uhuk..terus rase loser.. nak color pun color sendiri di rumah oke..tak main
gi kedai..pastu rambut bertampong-tampong sampai pernah kena cop rambut zaito

n sa*****. Ok ape-ape jelah kan.. so!

Masalahnyer ialah, aku patut buat ape????
Ubah bentuk atau ubah rupa? Nak tukar hairstyle atau nak tukar haircolor? cumon cumon you still young babeh...cakap nak jadi ' the new me'? =___+' muntah!

Sampai sekarang memang tak terjawab...kang aku buat curly aku tak pandai jaga nampak macam singa nanti gi kerja orang terkejut dan lari camner? Dah la takleh sikat rambut ..gilo tak dapat nak imagine okee... nak rebonding? owh naver aver...aku suka my original one yang tak streeeeetttt tak currrlll..... ok ok juz like me, the original me. ok ok soooo poyo!

Nak color? warna? sweet Pink??? takmau!!! tipu tak pink poon... sama ada warna coklat terang atau kelabu jer aku rase aku nak try.. da tak larat merah tak larat kuning bulu jagung yang tak ngam giler dengan aku tu.. bayangkan rambut kuning gier....tapi kening tebal hit

am pekat.. bodo kan? Muahahaa.....tu aku buat mase form4... alah tak matang lagi, after buat terus beli inai hitam cover balik rambut kuning tu sebelum mama balik kene sound..ahahaaa last-last rambut keras macam batu sebab shocked terlampau... ^_^' the..hee...

Nampak my rambut? panjang is'it?? Mase tidur nyaris mati tercekik kene selirat dek rambut sendiri huhuu... kalau pendek rase tak cukup selekeh and tak cukup perempuan at the same time.. and kalau pendek nampak nau aku macam bangau leher panjang pastu hidung patah gigi jongang! waaaa....anak sape nih!!!.. ahahaa... jadi medium rambut panjang menyembunyikan segala kehuduhan itu...kih..kih..kih..sembunyi lah sangat!!!

Huhuu..lapar la...eh bosan tak entry nih? ni blog aku kan..kan.. kalau suka baca la..kalau tak suke takyah baca okay... nak gi cari nasi arr, cannot Go nih! Nanti aku citer fasal sesi shopping aku semalam dari Queensbay - 1ST Avanue - Gurney OKAY! Kedai mana yang ade sale kedai mana yang takder sale and harga-harga yang ditawarkan bulan ini ..kih..kih..bajet orang penting negara. :P

Papai..penat goyang-goyang kaki ni...nak kena gi toilet muahaa...
















2 comments:

norshila ibrahim said...

p gurney jgk erk? shila pun..p tgk kgfu panda..(x tnya tp nk gtau)..hehe...nti shila nk order bunga2 cinta,leh la kita ketemu ye..free postage..hehehe....

btw...simpan la rmbut pjg.bru cun..

Youjie said...

Heheeh baik! akan simpan....

nanti nak order gitau la..
leh meet meet ! :)