1.2.11

Selamatkan pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir.

Dalam kita sibuk bicara soal kenaikkan harga minyak, banjir, bola, wahama episod terbaru Raja Lawak.. Ada teman-teman dan saudara kita di sana sedang bertarung nyawa.. Mari kita doakan mereka disana.
Kekacauan yang berlaku lantaran dari masalah kepimpinan yang tidak stabil. Aku harap, di negara kita..tidak akan sampai tahap seruncing di Mesir. Moga kerajaan Malaysia dapat bawa pulang semua hampir 11 ribu rakyat Malaysia di sana yang mejoritinya pelajar...
Amin
Detik sebegini, aku harap tidak ada pihak ketiga yang muncul..wahama dari relung hati paling kecil...untuk membisikkan istilah perbalahan. Syaitan sentiasa mencuba memporak-perandakan manusia walau dari sekecil bisikkan hati. Semoga sesama islam selalu bersatu dan membelakangkan kekhilafan antara satu sama lain sementara waktu demi mencapai penyelesaian...demi mebuah kesepakatan...
Kesepakatan membawa keberkatan..
Amin
‎"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Lauhul Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah." (QS al-Hadid [57]: 22)
Update keadaan terkini di sana, boleh like FB Page INI.
Secara peribadi, aku berdoa...moga tuhan melindungi bakal-bakal khalifah negara disana...
Amin.
Benar, tuhan maha berkuasa...maha pemurah...maha mendengar..melihat...mengasihani... Kita manusia hanya KOSONG, tapi Dia ialah yang SATU.

No comments: