18.6.10

Keputusan Perlawanan Pertama SUKUM-35

Ini bilik opis saya, sangat kucar kacir..tapi bagi aku STYLE.


Semalam, selesai menjalankan tugas di stadium olahraga USM, upacara perasmian SUKUM -35. Petang ni berlansungnya acara pertama, iaiti acara olahraga di stadium USM jam 6petang TITIK.
Dan pagi tadi keputusan bagi acara bola tampar wanita ialah seperti berikut :
UMS vs UITM = UMS menang.
UniMap vs UUM = UniMAP Menang sebab UUM tarik diri.
UPM vs UMP = UPM menang.
UM vs UTeM = UM menang.
............................SELESAI BAB KEPUTUSAN.......................................

Semalam ketemu member dari RTM, dia tanya gue kapan mahu ketemu pensyarahnya yang udah nungguin aku sekian lama mahu serah resume. Ops! aku lupak!

Aku mula penin mahu pilih kerja mana satu....USMWEBTV ker RTM.. Apa pertimbangan yamg paling wajar dibuat? Soal bayaran gaji ker....soal kepuasan diri ker...minat ker...jarak dan tempat bekerja ker....kawan-kawan ker....?

Kalau aku pilih RTM...best memang best...tapi WebTv pun mempunyai tahap ke'best'an yang tersendiri...

Kalau nakkan cabaran meneroka pembaharuan maybe webtv... sebab ia satu unit baru yang sedang direncanakan oleh Prof.Asma untuk USM, kalau aku dapat bekerja disini secara tetap dan setelah tertubuhnya 1 unit secara rasmi di pusat pengajian aku ni, tak mustahil kami akan dikira sebagai pengasas unit baru di pusat pengajian dan menjadi senior di masa hadapan. Tapi semuanya bergantung pada peruntukkan baru yang akan diterima July depanlah...dan bergantung pada keupayaan kami menjadikan webtv ini sesuatu yang berkualiti dan satanding tarafnya dengan tv web universiti lain. Ade ker??

Kalau RTM, keje lepak macam aku praktikal dulu. Tapi taklah lepak terbongkang...lepak bertamadun la. Kesana-sini free...makan pun sedap-sedap....jumpa orang tinggi-tinggi...update isu berat-berat and kena tebal muka kuar tv...yuks! Kuar webside pun dah ketaq lutut walaupun lom ada ramai yang tahu link kami...jen jen jenngg...

sO! Try jelah gi jumpe pengarah tu....mana aku tau die tunggu aku...haisyooo~

( i loike my pipi tembam! )

PIKIRPIKIRPIKIR...

No comments: