10.9.09

Sang Cinta & Sang Kawan

Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung...
Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga...
Kenapa??
Kerena CINTA itu buta...

Lalu.....

KAWAN pun ikut terjun dalam telaga...

Kenapa??
Kerena... KAWAN akan buat apa saja demi CINTA..

Di dalam telaga CINTA hilang...
Kenapa??
Kerena... CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari
apa lagi dalam telaga yang gelap...
Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu..
Kenapa??
Kerana... KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia...
kan ??

CINTA : KAWAN...maafkan sayer sebab jatuh dan buat awk jatuh tadi...
KAWAN : Takpe, KAWAN tak kisah demi CINTA...
CINTA : CINTA dah buat KAWAN terluka kan...?
KAWAN : Takper..selagi KAWAN bersama CINTA, tak apa-apa...
CINTA : Tapi CINTA berdarah...
KAWAN : Maafkan KAWAN kalau itu salah KAWAN...lepas ni pegang tangan KAWAN yer CINTA...
CINTA : Mungkin CINTA harus pergi.......

..Lalu CINTA melangkah pergi meninggalkan KAWAN dan tak kembali lagi...

Kejamkah CINTA.....????
hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI....
Walau kita punya KEKASIH, teman tetap yang paling setia.
Walau kita punya harta banyak, TEMAN still paling berharga.


Kejamkah CINTA....
http://emo.huhiho.com

12 comments:

Youjie said...
This comment has been removed by the author.
Youjie said...
This comment has been removed by the author.
adzsya said...

CINTA tak kejam....mungkiin dia ada sebab kenapa dia pergi..mungkin CINTA tak sanggup utk terus melukai hati KAWAN.....mybe....

adzsya said...

mengapa CINTA perlu pergi sedangkan KAWAN sudah meminta maaf...mengapa CINTA kata "mungkin CINTa harus pergi..."...CINTA pun tak pasti dengan dirinya sendiri.....so, mcm mn CINTA nak hargai KAWAN...

Youjie said...

Tapi Maybe..
CINTA bahagia bila tengok KAWAN bahagia..
Sebab dengan CINTA, KAWAN selalu terjatuh telaga...
Mungkin... ^_^

adzsya said...

hang ni naper....naper kisah ni ada kene mengena ngan hang lak? citerla kat peminat2 hang.........

ash said...

biar mati cinta jgn mati kawan

qaby said...

we need both...kot..

:)

tapi,

kalau cinta, kita selalu dgr ade istilah 'ex-gf' 'ex-bf' kn..kalau kawan, ade ke istilah 'ex-bff'???

*saje2 nk membebel pagi2 buta ni,takleh tdo*

kekura tekura said...

the story of life is quicker than the wink of and eye.but the story of love, is hello and goodbye.simple kan..

kekura tekura said...

the story of life is quicker than the wink of and eye.but the story of love, is hello and goodbye.simple kan..

Youjie said...

Adyza :
Isk..isk..sejak bile aku ade peminat nyah~ ::

Ash :
Ya..maybe...

Qaby :
Kawan mungkin hilang terus la kot ..hahaa

Kekura :
And it's like so da..
" chory-chory...cupkee-chupke..."
Rite??

ザ-sylver-shooter said...

hahaha..:))
(sedikit terhibur)