25.5.09

Siapa Aku disini..

Hari berlalu detik demi detik dan aku masih disini... Di bilik unit rancangan dan berhari-hari melalukan perkara baru yang lansung tiada kaitan dengan apa yang aku belajar selama ini.... Latihan intership aku seakan gagal sama sekali....

Selalu....aku akan meninjau-ninjau bilik berita di tingkat bawah.. Suasana yang aku nampak ialah persekitaran dimana tempat yang SEWAJARNYA aku berada 2 minggu sebelum ini..tapi kenyataannya aku disini... Di tempat tak wajar aku duduki...

Dan teman sepraktikal aku yang sama-sama bidang dengan aku baru saja ditukarkan ke sama bilik dengan aku saat ini...dan saat dan detik ini dia masih berkesempatan keluar membuat berita...sebab sebelum ni datangnya dari bilik berita...dan aku yang belum bertukar tempat masih di sini.... Di bilik asing ni...

Selama di unit asing ni...aku ternanti-nanti saat ke tingkat bawah..tapi tempohnya lama lagi.... 8HB Jun...dan tempohnya hanya 21hari... Jauh jaraknya dari teman-teman sepraktikal yang lain yang pastinya lebih banyak berkesempatan mengaut ilmu bari saban hari dalam bidang yang benar-benar kami pelajari..

Aku seakan gembira dengan perkara baru yang aku pelajari saban hari... da lama aku menyembunyi jauh-jauh perasaan gusar yang selalu membisikkan kata-kata jahat di kuping...benarlah... Aku tak berguna disini.....

Aku akan jadi paling tak berguna seawal sem ni......

MOOD : down....

2 comments:

zaidharis said...

siapa kau mungkin bukan persoalannya,

kenapa meraka,
disitu mungkin ada jawapannya.

Youjie said...

Maksudnya apa ya......