26.5.09

Hujan Tangis..

Hilang mentari..
Apa yang tinggal...
Hujanan yang menyedihkan...
Yang menemani redupnya hati diberkas sunyi...

Saat dikala ini yang meratah perasaan...
Renyai hujan yang menggigit kedinginan...
Suara lopak yang memecah kebosanan...
Jauh dihati menganyam satu kerinduan..

Ingin aku tertawa tapi tiada manisnya..
Ingin berbicara namun tiada butirnya..
Ingin bersandar tiada bahunya...
Lantas ke bermanggu tanpa bicara..

Hujan tangis..
Menemani sendu dihati..
Seakan ingin berlari menggapai mentari...
Tapi apakah terdaya ku jejaki..
Aku hanya bermimpi...

Saat dan dikala ini..
Aku masih disini menelusuri hari...
Mengharapkan sesuatu yang beerti..
Semoga akan tercapai segala mimpi...
Izinkan hidup ini terus aku kemudi..

Mood : Emosional kerana hujan....

P.S : Aku cintakan hujan sepertimana aku sayangkan pelangi.....

No comments: