19.9.14

Entry aku yang menggelabah~

Semenjak dua menjak ni, semenjak baby dah makin besar... tarikh due pun dah makin dekat. Aku sedikit sebanyak merasa kegelabahan yang tidak terkawal. Tapi dari luar orang tengok aku rileks ja. Hakikatnya NO!! ok...kepala otak 360 darjah fikir...wut shud i doo...wut shud i plan...wut shud i do next next ... aih~

Kehidupan seperti biasa, menggelabah...
Sekarang ni, aku buat banyak benda 1 masa AS USUAL foine!

..balik kerja kalau kudrat larat. Aku menjahit order yang tidak henti Alhamdulillah... Kalau ada pengantin nak berinai...aku cargas ke lokasi. Kalau ada buyer nak view rumah...aku kena stanby. Pheww....aku penat, suami pun penat sebab jadi driver aku sebab aku tak ada transport. Uwa....!!

Masa berehat kami..limited sangat...Balik kerja dua-dua FLATTT! Oh...tidak!! Kemudian aku terfikir..kalau ada baby macamana pula hah?? Aku tengok di FB, BLOG, kawan2 dan kenalan..ramai yang suri rumahtangga yang bekerja dari rumah... how awesome kan..........tapi...........mungkin record aku sebelum ni tak berapa nak cantik. Maka aku tidak dibenarkan berniaga on9 sahaja...hahahaa..ok foine aku memang tak berdisiplin, dan sedikit sebanyak aku dah makin disiplin bila aku bekerja. Tapi aku cepat penat dan tertekan. T___T Kadang-kadang, aku terfikir..kalau aku kerja dari rumah aku lebih jimat :

- Jimat tenaga
- Jimat masa
- Jimat minyak kereta suami
- Jimat belanja harian
- Jimatttt....boleh masak, uruskan diri, anak dan suami. **matakeatas

Entah la.......
Entah la.......

Adakah bulan depan aku masih mampu bekerja dengan baby 7 bulan?
Adakah bulan depan-depan aku mampu menjahit dan buat semua yang aku buat sekarang?
Adakah lepas ada baby ni...aku boleh bekerja 3in1 seperti sekarang?

Omai..omai....
Aku tidak hingin anak aku kekurangan kasih sayang seperti aku...hahaha!!
Aku pun tidak hingin anak aku terabai dan kurang perhatian....

OkbYe!!
Terima kasih kerana membaca bebelan sampah ini, sekian...ASSALAM!!

 






 



No comments: