17.9.14

Buah hati ibu kuci-kuci!!

 Sebelum ni, boleh on lappy letak atas perut, sandaq di katil. Sekarang dah kena adjust atas paha sana.  Perut dah membesar...hehe...baby aku bukan main dia membesar dengan pantas....jadi today ibu nak mengenang-ngenang tumbesaran baby ibu kejap. 

  Cak!! Ni baby ibu masa usianya 5 minggu. Genap 5 minggu ibu dan ayah bernikah. Allah yang maha pemurah dan maha mendengar doa setiap hambanya menganugerahkan sebuah hadiah yang tidak terhingga. Ibu selalu doa nak baby.... see.... kuci-kuci dah ada dalam worm. Tak sempat ibu pergi honeymoon....rupanya dia nak honeymoon sekali!!

Aku sendiri yang dapat detect somethin happen dengan badan
 aku selepas 1 bulan kahwin. Ada suatu pagi...aku terasa kulit badan dan muka aku glowy sangat, rambut pun macam lembut dan silky. Ada dalam seminggu aku rasa aku lawa..haha... lepas tu aku kuat tidoq. Tidoq-tidoq...dan lepas tu bulan tak datang-datang.

TIK!!! Dalam hati...''...ada baby kah dalam perut ??? ''
Paling gelabah adalah suami...hahaha 3 kali check occay... moment tahu ada baby dalam perut, aku menggelatar dan menangis. Tah sebab apa....takut ada, suka ada..terkejut ada....syukur, risau...etc.


Ni baby ibu semasa usia 2 bulan... dah nampak cetotetnya... bentuk badan, ada tangan kaki dan kepala. Tecikkk...dan sempurna. Masa 1st trimister...suffer hanya tuhan yang tahu. Tapi ibu kuat...ayah pun redha aje dengan ibu. Ibu tak ada alahan pun alhamdulillah..malah ibu kuat kerja. Ibu kuat masak sebab tak suka makan luar...suka buah dan ibu tak suka makan jeruk. Good baby good...healthy tubuh badan baby. Baby suka kismis....ibu makan banyakk kismis masa tu... Perut tak nampak ape pun....boleh pakai jeans ketat lagi. Ops....

Tara!!! Semalam...baby ibu dah 17cm panjang masyallah kuasaMu. Baby dah nak masuk 6 bulan. Baby dah sempurna sifat. Ibu nampak tangan..jari...lengan, kaki, betis...tulang rusuk..kepala...batang hidung.... ini kali pertama ayah tengok baby direct, sebelum ni ayah tak berani masuk. Jadi memang lah ayah kamu blur nak cam...apakejadahnya di screen tu...kelakar occay....haha

Kepala baby ke bawah, kaki baby di atas ... berat baby 900gram hamik kau. Patutla ibu kne marah doc sebab berat naik 60kg...baby la ni eaaa...hehee seronok betul membelek gambar baby tidur. Tak sabar tunggu baby keluar....

Today, ibu mc... seiap minggu kena check darah sebab rendah sangat. Alhamdulillah....dah ok balik. Bukan apa....ibu kamu ni malas makan ubat doktor... hiikhik...

Sekian, update pic baby ibu...
Hero ka Heroin....syhhh....biarlah rahsia lagi naaaa.....


Cekidout!!!!

No comments: