9.7.14

Aku

Alhamdulillah...semalam check baby, dah hilang ketumbuhan di rahim. Doc. pun hairan.. tapi apa nak dipelikkan dengan kuasa pencipta. :) Yang tak best, tanpa Cyst..doc pun dah tak print out gambar baby. Yang sempat aku nampak...baby ade big head and small body hehe.. minggu ni juga, tulang lembut baby akan berganti tulang keras... abdomen dan segalanya dah sempurna...otak dah kompleks etc..

Baby besar buah orennn... ^_^ Proud of you anak ibu!

Proud of you darling baby...tapi ibu tak proud pun dengan diri ibu ini.....

Cepat sangat termengah, cepat emosi dan cepat menangis. Tapi kalau happynya...melompat lupa ada anak ibu dalam tu. Aish..... actually lately, banyak masalah menimpa... entah la...puas dikaji sendiri, jenuh menyalahi diri instead of menyalahkan orang. Apakah dosa yang masih tergantung...hingga dugaan sedemikian terpaksa ditanggung...

Dapat dirasakan...

Apa yang dibuat, serba tak menjadi.. apa yang diharap, tidak kunjung ke sisi. Apa yang berlaku, hanyalah ujian-ujian-ujian yang peritnya menghimpit diri. :') Dimana kekuatan bisa digali lagi...
Kering air mata, mencerna erti duniawi. Memahami hikmah tersembunyi... hingga lewat kini, hati masih terpasung tergari. Bagai ada sesuatu yang tergantung antara langit dan bumi...
Ingin aku rebah, namun masih tetap berdiri ......

Aku selalu merasakan, aku adalah BEBAN.

Beban kepada orang lain, jelas sekali kini aku beban kepada suami sendiri.. menjadi beban adalah tidak bagus, beban adalah lebihan yang harusnya dihapuskan terus dari muka bumi..bukan dipikul buat menambah siksa orang lain... beban adalah benda yang wujud untuk menyusahkan dan wajar disusahkan. Tahh....aku adalah beban. =___='

Tahap kebergantungan aku terhadap orang terlalu tinggi, aku lansung tak pandai mengurus diri. Apakah aku buat selama hidup ini sehingga aku menjadi sebeban ini. Apa pun tak boleh handle...apa pun terhegeh-hegeh...yang penting, apa pun aku tak ada. Apa pun...you know wut i mean...aku tak ada apa-apa..tak ada kereta, tak ada rumah sendiri, tak ada saving, tak ada kerja bagus dan tak ada apa-apa....

Yer...materially tak ada apa-apa. Tapi harus syukur juga.... sobs~ sapu air mata

Dan kini,  aku akan terus berfikir-berfikir dan berfikir banyak hal untuk mengurangkan tahap 'beban' dalam diri keatas orang lain. I miss the old me...independent me...confident me..pandai cari duit, pandai itu pandai ini... now, imma loserrrr..... sobs~ sapu air mata

 Siang malam...ku mohon petunjuk illahi.......

*** Terimalah lagu kegemaran aku, dulu kini dan selamanya.... ***


3 comments:

Anonymous said...

salam youjie,

kadangkala jika semuanya tak menjadi mungkin masih ada kesilapan yang kita lakukan, mungkin juga masih ada perkara lama yang kita lakukan masih lagi kita lakukan, sebab itu lah perkara yang kita inginkan tak menjadi lagi

youjie pohon pada allah untuk tunjukkan jalan dan juga jika ada buat salah pada sesiapa, pergilah minta maaf sebab sy pernah dengar satu ceramah di mana ustaz tersebut mengatakan bahawa jika hubungan kita dengan Pencipta pun tak lulus apatah lagi hubungan kita sesama manusia.

3 konsep dalam hubungan yang youjie boleh ambil iaitu

1) Hubungan dengan Pencipta

2) Hubungan sesama Insan

3) Hubungan dengan Alam

Oleh itu kita kena sentiasa melihat kembali sesuatu yang berlaku ke atas kita tu mungkin ada yang telah kita mulakan dahulu sebenarnya.

Youjie said...

Wsalam thanks!
Anonymous memang ramai di blog ni kan... :)

Anonymous said...

haa..ak bkn anonimuss! hahaha..ak muss may..eh clap...ak nieda lah...lame weyh x tgk blog ko...miahahah! pape pn jgn pk ko tu beban kat suami ko...sbb ko milik mutlak dy and dy mmg bertanggungjawab atas ko...and somemore...selemah mane pon kite..kite mengadu saja pada Dia...btw congrats tuk baby tu....hope ak pn ade peluang jadik ibu,....inshaallah...do take a very good care of urs hokeyy...no stress..even stress just chill...ok ;) - ak sedirik tatou ak ckp ape nih..hahahaha..daaa