8.5.14

Pengalaman amik darah haha..


Sejak beberapa minggu, aku emosional...suami aku pun emosional...both of us memang singa sama harimau taktau pasepa.... kemudian, aku rasa badan ada luar biasa rasa...  Bila bangun pagi, kulit flawless lain macam....kulit muka licin dan juicy .. rambut makin halus dan lembut.. apakah-apakah??

Rambut cepat memanjang, panjang sangat sampai rasa nak potong pendek tapi cam biasa, suami mesti nak isteri dia feeling-feeling little mermaid.. ok takyah potong lagi.

Dalam hati aku, dah syak sesuatu...dah syak ada benda dalam badan, aku rasa aku ada baby dalam perut. Tapi baru bernikah sebulan lebih... aku bagitau suami dia tak percaya...kah kah kahhh...nampak nau gelabah dia. Mana taknya, hanimun kami hujung bulan... kan aku dah suruh gi hanimun awal taknnak!!!!! aku dah agak benda camni akan terjadi...dah agak daaaaa....

Maka kami pun beli 2 pregnancy test. Result positive kedua-duanya...ingat lagi siap buat live wassap dengan kakak-kakak..semua tak khusyuk solat tunggu resut iols... akhirnya, semua gembira dengan berita gembira ni....tapi aku dan suami ...tah, aku tengok dia tersengih-sengih tengah separuh percaya separuh tak kot...dan aku, nangissss.....hahaha apakah?? Aku nangis lembik satu badan...rasa lemah terus nak muntah....rasa serammmmmm..... :( perasaan tak patut .. aku patut happy.

Tapi jauh disudut hati, aku sentuh perut...rasa terharu sangat ada kehidupan disana.. ada lambang cinta aku dan suami tercinta. Ada satu kekuatan untuk terus hidup ...ada pendamping, ada sebahagian jiwa...ada insan berkongsi rasa..aih taktau nak cakap cemana...

Pagi semalam, dengan excitednya buat buku merah... orang 3 bulan baru buat, kami begitu gelojoh 7minggu dah buat..kihkih... tapi yang tak bestnya, aku ni lemah semangat. Cucuk 3-4-5 kali darah taknak keluar. Tahla...di lengan kanan, di pergelangan tangan kiri..atas tangan kanan...lengan.. 2-3 kali nurse tu jolok tarik jolok tarik.... aku?

Aku nangis arr...menitik-nitik air mata keluar sambil pandang suami yang tengah tahan gelak di kerusi sana..kuangAjor namanya tu..tsk tsk...last-last darah taknak keluar, aku minta rehat sekejap..

Aku : Nurse boleh rehat sekejap?
Nurse A : La...nangis amik darah nanti cemana nak beranak?
Aku : Beranak takleh pikir cemana nanti...
Nurse : isk..nangis plak da, dah pi jumpa suami tu..satgi rasa ok mai balik..
Aku : Makasih nurse, lap air mata...melulu ke suami.

Bayangkan semua tengok aku, memang dasar attention seeker lah kiranya aku ni..sambil aku tampar-tampar lengan aku  kasi urat timbul. Camana la nurse tu cakap urat aku halus sangat isk takleh brain!!

Nurse : Dah?
Aku : Ok baik... tawakal
Nurse : Aih...awatla urat halus, tangan pun haluih..semua haluih...
Aku : Selalu saya amik darah ok je nurse....
Nurse : Saya cucuk, terus urat hilang ni..sat kena guna jarum butterfly ni..
Aku : Butterfly??? 
Nurse : Ni untuk kanak-kanak, jarum halus...tapi darah masuk wire la...
Aku : Apa-apa sahaja lah asalkan keluar darah...nurse darah keluar tak?
Nurse : Ha...akhirnya. isk isk awak nie..

( hahaha.. )

ALHAMDULILLAH...akhirnya darah kluar, kena pakai jarum halus butterfly dengan tiub wire... adoiiii la..tangan aku hari tu memang berlubang-lubang... suami suruh balik tidur tak payah ke kedai.
Makanya aku tidoooo dari jam 2-5pm. Buka-buka mata suami dah balik...

Dia demam. +___+' Pulakkkk...



No comments: