9.4.14

27 seorang aku.

Bismillah...
27 seorang aku.

Hari ni genap 27 tahun aku menjengah dunia, mengheret dosa pahala amalan duka nestapa bersama. Menitip rasa syukur atas pinjaman nafas dan ruh dari yang Esa. Alhamdulillah...
Dia memberikan aku satu perjalan sebaik-baik perjalanan, yang tidak semua pahit dan bukan seluruhnya manis. Seperti kata pepatah...yang manis jangan terus ditelan. Yang pahit jangan pula terus dibuang.... inilah kehidupan.

Aku bersyukur, Dia memberikan segala yang dipinta. Dia mengajarkan pelajaran yang tiada ternilai. Dia memberi kesempatan, kepada aku untuk terus memperbaiki diri. Alhamdulillah....terimakasih ya Rabb.

Dia menemukan aku dengan manusia-manusia hebat sebagai rujukkan..manusia-manusia yang perlukan bantuan sebagai dugaan... Dia memberi aku cubaan untuk mematangkan, Dia memberi aku nikmat untuk ujian...kelebihan dan kecantikkan sebagai dugaaan... inilah manusia-manusia yang berbagai untuk membentuk solid satu hati dan jiwa aku menjadi seorang srikandi fana...terimakasih al-Amin..

Doa aku, tidak lebih tidak kurang masih serupa...

Matikan aku dalam iman, aku berharap iman di dada ini tebal untuk mengesan tipu daya dunia. Aku berharap, aku cukup kuat menongkah dunia dengan mengutip bekalan untuk ke alam selamanya. Aku harap, mampu menidakkan hati yang selalu terleka dengan nikmat alam maya.... jauhkanlah.....

Saat ini, aku mendambakan syurga..menjadi isteri solehah dan tulang belakang kepada seorang pemimpin rumahtangga. Moga dia juga sama mengimpikannya. Bila masa aku ingin rebah, aku harap syurga abadi adalah tujuan utama...semoga dengan itu, aku akan merelakan hati yang mungkin terluka..malah jiwa yang bakalan merana.... dunia....

Dan disaat ini, detik yang dilalui seperti sebuah perhitungan di alam abadi..
Moga diri terus terpelihara, moga iman kukuh didada..

Moga aku cekal secekal Sumaiyyah....




No comments: