19.3.14

Perkahwinan dan aku.

Menangis banyak sudah,
Memendam banyak sudah,
Mengharap banyak sudah,
Mengorban, mengalah, meremuk redam...

Banyak sudah...
Mulai usia 18 tahun mengenal cinta,
kini 27 tahun menggenggam keabadiannya..

9 Tahun cukup matang cukup kuat mungkin buat aku,
Sekarang matlamat aku hanya satu lagi jitu,
..aku memilih berkahwin menyatu...

Aceea.... optimis disitu, tapi aku pasti.

Ingin menjadi isteri,
..untuk menyayangi dan disayangi..
..untuk menjadi titian ke syurga abadi..
..untuk mengumpul pahala, bekalan hakiki..

Ingin menjadi ibu.
..mendidik putera-puteri ku..
..membelai lambang cinta abadi ku..
..mencurah cinta kasih hati ku..


Aku bakal berkahwin,
..melengkapi sebahagian iman ku..

Menjengah dunia baru,
..menjadi isteri..menjadi suri..
..kepada lelaki yang ditakdirkan buat aku.

Kepada lelaki, yang benar sebahagian dari diri aku.

No comments: