27.3.14

Ketua bidadari alam Firdausi....


Bismillah....
Segala yang terjadi, telah tersurat di loh mahfuz azali, aku yang mengerti sebuah perjalanan kehidupan telah tertakdir kini. Hanya harus untuk aku lakukan sekarang, ialah mensyukuri Illahi... Syukuri belahan jiwa yang akhirnya aku temui, syukuri mata hati bisa menilai yang  permata mahupun kaca berduri. Bersyukur mampu memilih cinta suci atas petunjuk dari Rabbul Izzati...

Bukanlah mudah caturan sebuah kehidupan aku ini......

Alhamdulillah, impian setiap wanita sejati termakbul kini. Menjadi suri, menjadi isteri kepada insan dicintai.. perjalanan sebuah percintaan singkat yang penuh onak berduri, telah aku redahi.... percintaan lama bersawang berpuluh purnama juga telah aku alami dahulu lagi.. kini, aku menggenggam tanggungjawab hingga mati.. menjadi peneman penghibur dan pendamping seorang insan bergelar suami...

Menjadi penyeri mata, penyejuk hati...

Masyallah...aku merasakan kebesaran yang tidak terperi, caturan Dia yang tidak terjangka pasti.. Petunjuk Dia yang membimbing jiwa nuraini, Kekuatan Dia yang tersemat di diri ini... Allahu Rabbi..
Terima kasih atas anugerah cinta ini..

Aku ingin....

Aku ingin menjadi sesempurna seorang isteri, ingin menjadi setaat Khadijah kepada Rasulullah s.a.w. Ingin menjadi tulang belakang kepada sebuah era kejayaan seorang lelaki, menjadi penyaman udara kepada panasnya bara api percikkan fana duniawi. Menjadi tali, buat dakian ke syurga firdausi.
Aku ingin.....cintanya dia kepada aku atas dasar cintanya kepada Rabbul Alamin.....Rabbul Izzati....

Dan aku pasti....

Ini suratan takdir yang abadi..
Ini yang terbaik, buat aku dan dia pasti..
Ini jalanan baru, yang harus ku orakkan langkah seteguh jati..

Menyulam mimpi yang sejati,
..ingin menjadi ketua bidadari di alam syurga firdausi...

Menyulam cinta abadi.





No comments: