21.3.14

Aku terima nikahnya..

Bismillah....dengan namaNya.

2 hari tidak cukup tidur, ala-ala tidur ayam aku dengan tunang masa tu, memang agaknya kalau anak sulong kawen anak sulong...boleh kata 100% semua anak sulong ni kena fikirkan...takpelah, dah namanya anak sulong yer tak..

Tanggal 21 March 2014, 4 pagi aku dan tunang menjemput makeup artist yang datang dari KL, Emil.. meletops uols...kalau nak tahu makeup dia camana, boleh rujuk pancaindera akhbar tu..dia official makeup untuk akhbar dan TV3, juga untuk artist-artist semasa konsert so on. Alhamdulillah...makeup bermula dari 7 pagi.... yang terharunya, aku yang dah pasrah perkahwinan tanpa inai di jari lantaran pelukis inai bitch tu cancel last minit terubat bila rupanya si Emil ni dulu lukiskan inai untuk Eera Fazira zaman dengan Yusri KRU, memang rezeki dia gamaknya... alhamdulillah tangan berinai akhirnya, boleh sawan memikirkan seorang henna artist tak pakai inai semasa perkahwinan sendiri...homaigod!~

Inilah proses melukis inai.....



Ok cerita semasa make-up kite skip tunggu gambar ada baru seronok bercerita, maka akhirnya kami berangkat ke Masjid Daerah Balik Pulau. Dari Bukit Jambul rombongan papa dan mama yang menunggu disana siap-siap. Kadi datang jam9, start masuk kerta jam 9.20 memang 'like a bos'. hikhik... papa macam biasa angin sepoi-sepoi bahasa tapi akhirnya ALHAMDULILLAH...

Tuhan mempermudahkan segala-galanya, yang tak best ialah aku tidak boleh masuk bernikah dalam masjid lantaran tidak 'suci' pfft.... nasib baik ada 2 pasangan lagi di dewan..maka bernikah macam ala-ala indonesia duduk di kerusi dalam dewan. Haha...sarung cincin pun di rumah juga...

Ini gambar pertama yang aku upload di FB 30minit sebelum jadi bini orang, selfie itu pasti....


Dalam kereta pun jadik...dalam hati dup dap dup dap...pengalaman yang tak dapat dilupakan.. bila turun kereta nampak semua orang...nampak encik tunang berwajah suci, dalam hati rasa nak tumbuk-tumbuk tanpa sebab. Ohh..lahai, bakal suami ku beberapa minit lagi... rasa macam tak percaya, penantian sejak dahulu....kini menjadi nyata. Penantian apekah? Penantian siapakah belahan jiwa ini..... aum..

Sesungguhnya, beliau amat teruja dan wajahnya amat tenang disaat melafazkan akad. I know he will do it well anyway.... ^_^ sempat bergurau dengan kadi dan menyimpul tawa seluruh dewan.. oh lahai suami..suami..tolonglah behave!~ Selesai akad sempat menjeling ke arah aku yang tunduk-tunduk-tunduk dari tadi...mana tak nya, semua memandang kot....

Selesai bersalaman, kami menuju ke homestay mama....kenduri serba sedikit, aku pilih menu simple.. Gulai nangka, ikan masin ikan gorang, okan kering, sambal, kerabu, buah tembikah dengan air punch. Settle. Sekepala RM6.50 sahaja amat berbaloi yer... khemah RM300.00


Alhamdulillah....aku dan dia telah sah menjadi suami isteri, terima kasih ya Allah yang telah mengkabulkan hasrat murni aku untuk memiliki dan dimiliki.. semoga perkahwinan ini bakalan menjadi titian aku menuju syurga yang abadi hendaknya...

Siapa sangka aku berkahwin dengan seorang yang tidak pernah aku kenali selama ini, dan hari ini genap juga ulang tahun ke-2 pertemuan kami berdua... PERTEMUAN. Tak tahu bila couple dan hanya tahu tarikh bertunang jer...

Itulah dinamakan jodoh rupanya, tak disangka, tak dijangka, tak diketahui rahsiaNya.

Kepada suami, aku mencintaimu selamanya kerana Dia, insyallah...
Terima kasih kerana menerima diri ini seadanya...
Terima kasih kerana mengambil tanggungjawab besar menjadi pemimpin aku di alam dunia..
Insyallah aku akan menjadi seorang isteri yang taat dan solehah.

Amin.. peace!!!!! ^_^







1 comment:

ieza ashaari said...

Tahniah dear. Selamat brcinta hgga ke syurga.

Btw,papa tu mcm knl je..huhu..