18.11.13

Seloroh panjang..

Bye bye uiAM..

Lebih seminggu disana, mengajar aku erti yang berbeza. Kalau UKM hari tu aku hanya mengikut.. Tapi kali ni aku harus mengurusi gerai.. Booth crafter dari terengganu, seremban, selangor etc.. Akhirnya di bawah 1 bumbung.. Pelbagai feel manusia, pelbagai lagak gaya sifat dan perasaan manusia. Aku harus atau seharusnya tangani dengan berhemat. Youjie sekarang tak boleh asyik nak take for granted ... Tak boleh halaibalai dah... Tak boleh kau kau aku aku..punya pasai atau..tak suka lantakkk..

Sekarang harus belajar kejuruteraan sosial, belajar bergaul segenap masyarakat, belajar jaga hati, ambil hati, dan yang penting.. Berhati-hati. Thanks to kesayangan yang banyak memberi petunjuk cara menangani tekanan manusiawi... Pui, ada ucapan credit disitu...

Update tentang gerai, sabo lah yer.....penat.
Muka dah pucat lesi, sekarang back to reality... Takde kerja 24jam lagi, boleh jaga kedai balik dah..buat order etc. Rindu usm..haha.. Aku sebenarnya rindu tilam bantal aku yang paling utama, taktau kenapa..empuk sangat kot. Kalau tidur tu rasa tenggelam...diselimuti kehangatan selimut kain perca.. Bantal masam..aih... 

Saat ini, aku demam sekejap. Badan dah tak kuat..haha kerja 24jam membawa mudarat...mudaratnya lembik satu badan.. Terkenang semula saat-saat getir dari sana ke sini...

Perjalanan dari KL balik Penang bayangkanlah sampai 2 station berhenti mengeroh..krohh..kronh... Bertolak jam 2pagi sejurus tutup gerai, kemudian drive terus balik penang.. Tak sampai tapah dah bergoyang-goyang bawak kereta. Alamatnya tidoq lah...sampai subuh,bangun dan teruskan perjalanan.... Cantik ya amat batu-batu kapur dilanggar kabus pagi, aku terkesima...tapi di bawah sedar.. Seda-sedar ..aku tertidur lagi.. Buruk nau perangai disitu. Tiba di taiping, 7pagi..mata masing-masing memang tak boleh blah.,. Macam-macam aktiviti dah buat tak jalannn... Senaman robic, nyanyi gangnam style, pasang lagu tamil kuat-kuat..makan kek.. Bernari, menyanyi kuat-kuat... Akhirnya kami sedar... Kemengantukkan mengatasi segala. RNR taiping, persinggahan mengeroh yang kedua...hingga 9 pagi..... Masing-masing terjaga dan terpinga-pinga. Start kereta balik Penang...ya Allah leganyaaa bila dapat bersarapan di AutoCity Nashmir and meluru ke uSm huh...

Sampai Penang, banyak kerja menanti. Seperti contohnya hari ni. Rasa nak tidur seharian tapi mustahil....tsk tsk.... Banyak janji perlu ditunaikan.. Banyak menanti perlu dituruti. Aku redha hidup ku begini..asalkan diredhai Sang Illahi... :)

Sudah-sudah dengan ucapan, aku nak mandi sat. Hahaaa... Bye!


Her name is....... ?

No comments: