18.6.13

iPad mini untuk perniagaan atas talian.

Salamm...amacam tajuk macam soalan Pengajian Am tingkatan6 tak? Hiii nanti kita olah... ... Aku ni is baru balik berbuka makan Tose Rawa. Haaa....tose rawa adalah sedap, ada rempah rempah bijian dan seangkatan denganya.. Nak dapat mana tose rawa? Sila order di kedai Kayu Nasi Kandaq Penang!! Today aku puasa tak terasa, berbuka pun tak terasa nak buka.. Kenapa tu? Rasa sebab dapat benda best kooott.... Jen jenn.....jengg......

                                       
ipad mini!!...sekarang semua di hujung jari uols. Memang dah lama nak beli khas untuk buat online business.. Senang ... snap, edit padan patut, upload.. Siap! Taktaulah kalau orang pakai ipad mini untuk apa yang tak berbisnez online tu kan... Kalau aku tak meniaga online jangan harap aku nak beli. Baik beli mesin jait power...buat baju pakai sendiri takyah nak beli-beli. Lingkupla bisnez baju orang.

So today no emo-emo. Today busy kerja blabla takmau cerita..

Apa yang aku suka di ipad? Seharian menyelongkar benda alah ni.. Hasilnya penuh lah apps apps aku donlod.. Segala camera aku beli, segala photo editor photo collage dan dot dot dot aku amik.. Biasela poms... Tp selain tu dengan harapan lepas ni aku senang tak payah harapkan photoshop sangat. Merumit nak siapkan sekeping gambar produk, sikalang kitak pakai template ok? Heee...

Mengapa orang berniaga perlukan gadget ?

Ipad mini kecik, senang letak dalam handbag uols usung kesana-kesini. Kenapa tak beli smartphone jer? Ohh...ai tak suka campur aduk antara hidupn reality dengan benda nak meniaga. Boleh jadi serabut. Kenapa adakah ai tak cukup serabut sekarang? so... Sekarang semua hal berkenaan Artsy Suzie memang full complete lengkap ada dalam ipad mini ku ini.... Apa-apa nak buat jelas terang dan lebar.. Tak payah jegil2 mata nak edit itu ini dekat handphone kecik, ok sekarang tak sayang hp sangat dah pulak... Emang dasarrr..

Usahawan online perlu selalu online. Nama pun online business woman..kena efisyen reply komen email so on.. Kalau lambat, customer lari atau dicuri.. Jangan tak percaya, online businesslah paling berpotensi tinggi kecurianncustomer..kadang tu kalau kita  lewat respond maka customer bosan cari lain orang...aiyaaaa.. justeru itubia juga melambangkan perniagaan anda tu biasa-biasa.. Tak marvelesss... Tak meletops atau voughehh, Dalam erti kata lain.. Line  adalah hidup engkau, tanpa line..boleh bankrupt boleh bengong kebosanan... Nampak tak? #hyperbola

Kenapa bukan laptop?

Ohh..boleh jer, amik pic transfer masuk lappy than edit atau tak payah kemudian upload, DONE!! Tapi kalau di luar? Kalau travel? Kalau ada hal yang memerlukan anda bergerak kesana-kemari. Hado mampu nak mengusung laptop? Jawab sat... Kurang-kurang ada gadget ni boleh curi masa kejepp..reply mana patut kanz.... Hmm...

Sooo..., itu sahaja hujah saya hari ni.. Ipad mini/ tablet etc.. Semua gadget portable2 tu kena ada untuk menjanjikan perniagaan yang sukses dan maju! Dan laju.

Bak kata Dr.Azizan : Fast actions, fast result...

Hikhik..chiow!!

No comments: