8.1.13

Aku yang menggelabah.

Dalam banyak-banyak blog, rasa blog ni yang paling tak stabil. ..sama macam owner blog sendiri yang tak pernah stabil. 24jam is kelangkabut 24jam is serabai and menggelabah tak habis-habis. Aku pun tak faham dengan diri sendiri..tak tahu nak tunggu siapa nak fahamkan. Penat stress nangis..penat stress nangis, nangis penat..STRESS.

Yang pasti, kebarangkalian aku untuk stress sampai menangis makin meninggi kalau aku tak mengaji dalam 1 minggu yang tetentu. Sebaliknya kalau aku ada buat bacaan ayat suci..hati ni jadi tenang sikit. Kalau aku melagha....merepek-meraban atau buat salah pada orang, buat dosa ka...tak bayar hutang atau tak infak rezeki kat kawan-kawan ..  comfirm! Akan ada satu hari aku meroyan.. Tu lah aku. Complicated.

Sama lah kesnya minggu lepas and minggu ni, tak sempat pun nak mengaji..baca status facebook opkoz hari-hari tu sempat ok.. Ada waktu subuh yang aku tak tunai, ada tanggungjawab yang tak berapa terlaksana.. tunda-tunda. Akhirnya..jeng jeng jeng... depress la.. badan dan rohani aku buat tunjuk perasaan kaw-kaw bagi aku siksa.. Somehow, aku menganggap ini salah satu kurnianNya , maybe Dia kesian kat seorang hambaNya yang meraba-raba di dunia ni mencari tali berpegang, kasih pada hambanNya ni yang kekurangan kasih-sayang.. haha.. Terima kasih Allah atas peringatan... :)

At the end of the day, bila tubuh dah benar tak berdaya..hati dah lansung longlai and minda dah tak mampi fikir yang sewarasnya. Aku akan lansung memilih untuk mengadu kepadaNya. Meraih kekuatan dari pencipta, mohon diberi petunjuk kebenaran atas kebenaran yang di depan mata... sungguh benar, Dia telah menunjukkan jalan namun aku selalu selingkuh lagi dan lagi... Jahatnya aku. Tsk~

Mungkin aku fikir banyak, tapi aku rasa bukan fikir banyak..cuma terlalu membaca di sebalik yang tersurat untuk melihat yang tersirat. Dan itu tidak salah.. still, bagi aku jer lah. Harga yang aku perlu bayar tak mahal, cuma keresahan di hati dan menerima tuduhan tak henti-henti. Dan tahun yang berlalu menyaksikan aku yang diam membisu..aku yang memendam ini itu..aku yang redha dan membiarkan semua berlalu. Aku harap tahun ini semua itu takkan berulang begitu... takkan.

Dan tahun ini, setiap keputusan adalah hak milik aku untuk menentukan masa depan aku. No more attachment yang menghalang ini itu, no more perancangan yang mendesak aku ini itu.. Tak juga kekhuatiran yang menyekat setiap hala tuju.. Hanya kita mengerti kita, tak ada siapa-siapa akan sanggup memahami setiap jiwa.. so, menarilah dalam tarian sendiri.. berjalan atas jambatan sendiri dan tujulah ke matlamat idaman hati.. yeay!

Sehingga saat ini, diri ini takkan berhenti mencari penyaman hati..
Assalamualaikum.


1:12 PM
8/1/2012
Katil Asrama

2 comments:

Anonymous said...

jika masih belum temui penyaman hati, apakah masih ada lagi kekosongan dihati?

Youjie said...

Kekosongan and penyaman tu macam sama jer kan? hik..